Учебен център Ню Харайзънс България е избран за Глобален център на 2015 г.
|Учебен център Ню Харайзънс България беше избран за Глобален център на 2015 година сред над 300 центъра на New Horizons Computer Learning Centers в повече от 60 държави по света.
Г-н Пенев, през м. август Ню Харайзънс България получи две важни отличия в глобалната мрежа на New Horizons Computer Learning Centers: Европейски център на 2015 г. и Глобален център на 2015 г. Разкажете ни за тези награди и критериите за тях.
Наградата за Европейски център на годината получаваме за трети път (2015, 2014 и 2012 г.), в конкуренция с над 30 учебни центъра в държави като Германия, Англия, Ирландия, Швейцария, Чехия, Испания, Латвия.
Оценяването се извършва за периода от 1 юни до 31 май по комплекс от критерии: пазарно присъствие, качество и ръст в обученията. Пазарното присъствие е показател за доставените дни обучение, спрямо потенциалните обучаеми в нашия район. Качеството на обучението се оценява чрез системата Metrics That Matter™, която се използва от всички учебни центрове на Microsoft, IBM, Cisco, CompTIA и др.
Наградата Глобален център на New Horizons за 2015 г. се присъжда на най-добрия измежду 8 най-добри регионални центъра – 4 за Европа, Азия, Африка и Близкия изток, Южна Америка и 4 за САЩ (малки, средни, големи и мега центрове). Центърът с най-добри показатели тази година е Ню Харайзънс България.
Тези две награди бяха донякъде изненада за нас, но от друга страна имахме страхотни 2014 и 2015 година. Спечелихме много поръчки и нови клиенти и имахме ръст по всички показатели. Заслугата за тези награди е на екипа на Ню Харайзънс България. Използвам повода да благодаря за добрата работа на целия екип, както и на нашите клиенти за гласуваното доверие.
Сред големите проекти през този период мога да спомена проект за Държавната агенция за национална сигурност (ДАНС) от 2014 г., по който обучихме 323-ма курсисти по информационна сигурност, Microsoft, Cisco, VMWare. Освен него реализирахме и множество други проекти – за ЧЕЗ България, HP Global Delivery Center Bulgaria, НОИ, МТИТС.
През 2015 г. приключихме успешно мащабен проект на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) за повишаване квалификацията на 355 служители от централната администрация. Проектът, финансиран по Оперативна програма „Административен капацитет“ 2007-2013, включваше разработката на учебно съдържание по поръчка и спецификация на възложителя. Той беше реализиран от „Консорциум ИТ обучения 2015“ ДЗЗД, включващ „Ню Харайзънс“ ЕООД и „Сиела Норма“ АД. Обученията бяха организирани в осем направления: „Бизнес анализ“, Киберсигурност“,„Системна администрация“,„Бази данни“, „Софтуерна архитектура“, „Управление и администриране на уеб портал“, „Java програмиране” и подготовка на обучители.
Кои са най-важните елементи за удовлетвореността на курсистите?
Освен качеството, фактори като гъвкавост и лекота на правене на бизнес с нашата организация са много важни за клиентите. Важно е също обученията да са обвързани с практиката, затова те включват много упражнения, инструкторите са с богат практически опит, а при необходимост създаваме учебни програми и материали за конкретните нужди на клиента.
Присъединихте се към New Horizons Computer Learning Centers през 2008 г. Седем години по-късно сте най-добрият център в 60 държави. Кои фактори направиха възможен този успех?
През 2007 година решихме да станем част от процеса на глобализация и окрупняване, вместо да развиваме и поддържаме собствен бранд. Възможността да се срещаме и разговаряме със стотици колеги от цял свят е много ценна и допринесе за развитието на компанията ни.
България е малък пазар и за разлика от колегите ни в развитите пазар, не можем да се оставим „по течението“. Стремим сме да бъдем иновативни и отворени към нови възможности. Вероятно затова често сме във фокуса на New Horizons групата.
Сред външните фактори е разрастването на пазара на ИТ и бизнес обучения в България, за което допринесоха навлизането на световни ИТ компании в България, ръстът на българските компании, работещи за международните пазари, както и оперативни програми като ОПАК и ОПРЧР.
Какви предимства дава на вашите курсисти принадлежността към тази глобална мрежа?
Курсистите ни използват услугите на глобален център. Във всеки момент в глобалния ни график има над 7000 планирани курса, повечето от които са с гарантирано провеждане. Работим в конкуренция не само с българските учебни центрове, а с още 300 центъра по света, с които се сравняваме всеки месец. Тези вътрешни метрики и анализи помагат да “сверим часовника си“, да идентифицираме потенциални области за подобрение и да се стараем всеки следващ курс да бъде по-добър.
Сертификатите за завършено обучение, които издаваме, са разпознаваеми в над 60 държави. Над 30 млн. човека по света са се обучавали в New Horizons Computer Learning Centers! Случвало ми се е да срещам възпитаници на New Horizons на най-неочаквани места – например, преди няколко години, по време на интервюто ми за американска виза се оказа, че служителят на посолството, който обработваше документите ми, е бил на обучения в New Horizons в САЩ.
Лесно е да се говори за успехите. Какво бихте споделили за спадовете? Кои бяха най-трудните години за компанията?
Най-трудни за нас бяха 2008-2009 г. Много наши клиенти свиха дейността си, а ние току що бяхме удвоили капацитета си. Според мен много организации, включително и нашата, живееха в една еуфория – пазарът растеше всяка година с 10-20%, компаниите искаха да растат по-бързо от него и вземаха кредит или рисковани решения, за да го направят. Финансовата криза доведе до отрезвяване, но на компаниите беше нужно време, за да осъзнаят и приемат нова, реалистична стратегия за развитие. В тези трудни години имахме поредици от месеци, в които разходите надвишаваха приходите ни. Въпреки това успяхме да запазим хората от екипа, без да намаляваме възнагражденията им. След като новата реалност беше осъзната от организациите в България, нашият бизнес отново тръгна нагоре.
Всеки успех има цена. Каква беше Вашата лична?
Цената на успеха, както е казал Брайън Трейси, трябва да бъде платена изцяло авансово. Личната цена е много труд, стрес и дълъг работен ден – време, в което не съм бил толкова близо до семейството ми, колкото съм искал. Важно е да се поддържа баланс между работата и личния живот и от години съм си наложил в събота и неделя почти да не включвам компютъра.
За последните 7 години сме организирали над 5 600 дни учебни събития. Провели сме над 2 160 обучения и сме обучили над 15 600 курсисти по теми като: Microsoft Office, Microsoft технически курсове, IBM, Cisco, CompTIA, VMware, облачни технологии, информационна сигурност, ITIL, управление на проекти, бизнес анализ и др. От 2008 г. досега за нас са работили 168 лектори, от тях 124 български. Сериозен труд е да намериш и доведеш, понякога от другия край на света, най-добрите специалисти по теми, които са нужни на нашите клиенти.
Как протича един понеделник на управителя на Ню Харайзънс България?
С посрещане на новите ни курсисти. Болшинството курсове започват в понеделник и това е най-натовареният ден при нас.
Офисът ни е разположен на комуникативно място и е проектиран така, че всеки курсист да има лесен достъп до нас, за да разговаряме по темите, които го/я интересуват. За тези вече над 20 години в ИТ бранша познавам и съм разговарял лично с хиляди хора. Винаги, когато имам възможност, разговарям с курсистите ни, за да разбера с какво се занимават, с какво могат да се похвалят, как ние можем да им помогнем.
Заповядайте на кафе, за да разговаряме от какви нови технологии имате нужда и да ви помогнем да растете по-бързо, да управлявате риска и да намалите оперативните разходи с по-ефективна работа на обучените хора!