New Horizons Bulgaria за втори път стана Европейски център на годината

Nikolay-Penev-EC2014Учебен център New Horizons Bulgaria беше отличен за Европейски център на 2014 година от глобалната мрежа на New Horizons Computer Learning Centers. Отличието се присъжда на българския учебен център за втори път в последните 3 години, въз основа на ключови показатели като пазарен дял, обем и качество на доставените обучения. Българският учебен център беше избран измежду 22 центъра на New Horizons от 10 държави в региона: Чехия, Германия, Латвия, Испания, Ирландия, Румъния, България, Словакия, Швейцария, Англия.

За пореден път индивидуално отличие получи и инструктор на New Horizons Bulgaria – Стефан Георгиев, тренинг мениджър и инструктор за технически обучения на Microsoft и IBM.

Трънлив ли е пътят към тези отличия разказва Николай Пенев, управител на New Horizons Bulgaria.

– Г-н Пенев, факт е, че пазарът на ИТ обучения в България все още е твърде малък и разчита на минимална част от бюджета на компаниите. Как един ИТ учебен център в България успява да се съревновава с пазари като германския, например?

– На първо място благодарение на много труд от целия ни екип и постоянна грижа за клиента. Ние успяваме да получим това отличие, защото в работата ни се оценява не само общият обем на доставените обучения, а и съотношението на резултатите ни с обема на пазара, в който работим. Оценката на работата ни е по едни и същи стандарти и методика.

– Кои са най-големите предизвикателства във вашия бизнес сектор? И срещате ли такива, които не за познати на колегите Ви от развитите пазари?

– В големите пазари бизнесът е на друго ниво и с други мащаби. Преди години участвах в обучение за стратегически клиенти в Бостън. По време на дискусия зададох въпрос на един от участниците: „Как във вашата компания управлявате големите си клиенти?” Отговорът беше: „Всяка поръчка на стойност над 5 млн. долара минава на втори подпис и при търговския директор.“. Нека се запитаме дали има такива поръчки в България в нашия сектор.

В развитите пазари може да останеш фокусиран в тясна, високоспециализирана ниша или да предлагаш масови обучения. Българският пазар е доста по-малък и много от световните ИТ компании нямат развита партньорска мрежа тук.Това ни принуждава да доставяме всичко, което нашите клиенти поискат, като това често води до провеждането на уникални за страната ни обучения по технологии като F5 Networks (F5 защитават уеб сайтовете на 80% от банковите институции в света), Riverbed (компания за управление на приложения без значение от местоположението), Good Technology (компания за управление сигурността на мобилни приложение и инфраструктура) и утвърждаването ни като доверен тренинг партньор.

NewHorizons2014– Какви са тенденциите в ИТ обучението в Западна Европа и САЩ и какво е различното в България?

– Обучението е услуга, която е обвързана с решенията за внедряване на нови технологии. Като цяло следваме тенденциите, които са в развитите пазари, с уговорката, че при нас обикновено решенията са с по-малък мащаб. Също така клиентите в България се интересуват в по-голяма степен от ценово оптимизирани решения.

– Кои са най-актуалните курсове през 2014 година и от какво се определя търсенето?

– Сред най-актуалните са теми като ИТ сигурност, облачни услуги (публични и частни облаци), продуктите на Microsoft (Windows Server, System Center, SQL Server, SharePoint, Exchange Server, Office 365, Project), IBM, управление на проекти и бизнес анализ, дизайн и уеб технологии, софтуерна разработка.

Всяка технология има жизнен цикъл, който минава през следните етапи: стратегия => планиране => проектиране => внедряване => експлоатация и поддръжка => пенсиониране/миграция към следваща версия.

Можем да кажем, че търсенето се определя от жизнения цикъл на технологиите, които се използват в организациите, като понякога следва изискванията на клиентите на нашите клиенти. Например, тази година наш клиент спечели поръчка за внедряване и поддръжка на Exchange, Lync и SharePoint и имаше спешна нужда от обучение. Тук на помощ дойде New Horizons с Online Live: предложихме избор от 163 класа за Exchange, 84 класа за Lync, 611 класа за SharePoint и опции за традиционно обучение с инструктор по някои от темите. Обучихме в срок служителите на нашия клиент и неговия проект бе изпълен успешно.

– Кой в една компания трябва да бъде обучаван и колко често?

– Всички в компанията имат нужда от обучение. Някои биват обучавани на работното място от прекия си ръководител, други са изпращани на курсове – вътрешнофирмени или в компании като New Horizons. Водещите компании в света, например компании като Microsoft, достигат до 30 дни годишно на служител, отделени за участие в курсове, конференции, семинари, уебинари и др.

– Всеки мениджър признава, че обучението е важно и всяка компания трябва да го прави. Въпреки това, ако погледнем перото за обучение в годишния финансов отчет за много компании, понякога то е смешно ниско. Защо става така?

– Обучението обикновено попада в графата „Важно/Неспешно“. Организацията може и да е отделила бюджет, но както знаем, всички неспешни дейности с лекота биват отлагани, докато дойде ноември / декември и финансовият директор погледне с апетит към съкращаването на този разход. В този случай бих задал следния въпрос: „Ако сте седнали на седалката на самолет, пътувайки с цялото си семейство на дългоочакваната почивка, и изведнъж разберете, че производителят на самолета всяка година е съкращавал 90% от планираните тренинги на персонала, а крилата са сглобени от хора, преминали кратко ориентиране и получили един наръчник за работа, как ще се почувствате?”.

Едно от обясненията за отлагането на обученията е, че техният ефект се проявява в бъдещето, а ръководството често иска незабавни резултати и така стигаме до оправданието: „Кога да се уча, като съм заринат до уши с работа?“.

Добре е обучението да бъде добре планирано, за да се използват периодите с по-слабо натоварване – всеки бизнес има такъв. Би било още по-добре, ако обсъдим с доставчика условията и целите на обучението предварително и оформим поръчката месец или два преди желаната дата. Не бихте очаквали да намерите най-добрата коледна елха на 23 декември в 19:45, нали?

– През последните години свикнахме да живеем онлайн. Защо все още изоставаме в онлайн обучението?

– В САЩ е много популярно обучението във виртуална класна зала, докато в Европа и България все още се предпочита обучението в традиционна класна зала. Една от причините може би е, че средният американец пътува поне по един час, за да отиде на работа. От друга страна, участието в група, социализирането и възможността за директна комуникация с лектора са фактори в подкрепа на традиционното присъствено обучение. Отбелязваме, че младите хора, които са израснали с интернет, много по-лесно приемат и участват в обучения с виртуална класна среда.

Ние предлагаме обучения във всички желани от курсиста форми – традиционно обучение с инструктор в група, обучение с инструктор с виртуална класна зала – Online Live, персонално обучение с личен наставник/ментор и електронно обучение за самостоятелна работа – Online Anytime. Всяка форма има своите преимущества. Виртуалната класна зала решава въпроса с пътуването и осигурява пряк контакт с водещи лектори от целия свят, обучението с личен наставник дава гъвкав график и възможност да започнете още същия ден, а електронното обучение за самостоятелна работа дава възможност да учите откъдето и когато поискате.

– Разкажете ни повече за критериите, по които се извършва оценяването за Европейски Център на годината.

– Оценяването се извършва по комплекс от критерии: пазарно присъствие, качество и ръст в обученията. Пазарното присъствие е показател за доставените дни обучение, спрямо потенциалните обучаеми в нашия район. Качеството на обучението се следи чрез системата Metrics That Matter™, която се използва от всички учебни центрове на Microsoft, IBM, Cisco, CompTIA и др. По отношение на ръста в обученията трябва да отбележа, че наистина през последните месеци бяхме много заети – имали сме седмици с повече от 10 едновременни групи, като за първите 9 месеца на 2014 г. имаме повече обучения, отколкото през цялата 2013 г.

– Подобно международно признание е резултат от усилията на целия екип. Как мотивирате хората в компанията да дават най-доброто от себе си, ежедневно?

– Вярвам, че всеки от екипа ни разбира и приема мисията на нашата компания: Помагаме на хората чрез обучение. Всеки от нас разбира по какъв начин допринася за успеха на компанията.

Бих отишъл дори и по-далеч: от нашата работа зависи успехът и на нашите клиенти. Ако направите проучване за резултатите на нашите клиенти, сравнени със средните в съответните им браншове, ще установите, че клиентите на New Horizons често имат по-добри показатели.

– Какво трябва да знае всеки курсист, прекрачил прага на учебен център New Horizons Bulgaria?

– Тук ще използвам думите на един наш курсист: „Влизам в Интерпред. Казвам на охраната, че идвам до New Horizons на 6-тия етаж и умело отбивам опитите му да ме вкара на семинара за Microsoft Access. Разглеждам декорацията в асансьора и разсъждавам, че това най-вероятно е изключително добра и устойчива имитация на инокс. Вече съм в офиса на фирмата. Посреща ме очарователна дама, която ме насочва към „залата за кафе“ и учтиво ме приканва да изчакам. Атмосферата е на много високо ниво. Димитър Стоев идва с усмивка. Разговорът ни е непринуден. Аз задавам въпросите си, а той се стреми да ми отговори възможно най-изчерпателно. Носи лаптопа си, за по-голямо удобство. По нищо не личи, че го притеснявам и бърза да го оставя „намира“. Не ми се кара, че не съм разбрал нещо правилно, че вчера не е спал или, че нямам пари. Получавам повече, отколкото съм очаквал – не само информацията, която ме вълнува, а професионална консултация! Обсъждаме различни възможности и вече съм убеден, че знам какво искам. В точния момент Митко ми предлага да се запозная с формата на обучение. Оставя ме в ръцете на Георги, който, ще кажеш, че това чака. Много стегнато, увлекателно и с голяма усмивка ми разяснява как протича обучението, какво да очаквам от конкретния курс, кога е отворен учебният център и т.н. Оставя ме да „поцъкам“ самостоятелно и дори се учудва колко бързо се ориентирам и нямам повече въпроси. Митко търпеливо ме чака в „залата за кафе“.“

Интересувате се от темата? Пишете ни!

    Бързо запитване

    Вашите имена *

    Вашият Email *

    Вашето съобщение *

    captcha

    Добавете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *