Учебен център Ню Харайзънс България е избран за Глобален център на 2015 г.

Учебен център Ню Харайзънс България беше избран за Глобален център на 2015 година сред над 300 центъра на New Horizons Computer Learning Centers в повече от 60 държави по света.

Nikolay PenevГ-н Пенев, през м. август Ню Харайзънс България получи две важни отличия в глобалната мрежа на New Horizons Computer Learning Centers: Европейски център на 2015 г. и Глобален център на 2015 г. Разкажете ни за тези награди и критериите за тях.

Наградата за Европейски център на годината получаваме за трети път (2015, 2014 и 2012 г.), в конкуренция с над 30 учебни центъра в държави като Германия, Англия, Ирландия, Швейцария, Чехия, Испания, Латвия.

Оценяването се извършва за периода от 1 юни до 31 май по комплекс от критерии: пазарно присъствие, качество и ръст в обученията. Пазарното присъствие е показател за доставените дни обучение, спрямо потенциалните обучаеми в нашия район. Качеството на обучението се оценява чрез системата Metrics That Matter™, която се използва от всички учебни центрове на Microsoft, IBM, Cisco, CompTIA и др.

Наградата Глобален център на New Horizons за 2015 г. се присъжда на най-добрия измежду 8 най-добри регионални центъра – 4 за Европа, Азия, Африка и Близкия изток, Южна Америка и 4 за САЩ (малки, средни, големи и мега центрове). Центърът с най-добри показатели тази година е Ню Харайзънс България.

Тези две награди бяха донякъде изненада за нас, но от друга страна имахме страхотни 2014 и 2015 година. Спечелихме много поръчки и нови клиенти и имахме ръст по всички показатели. Заслугата за тези награди е на екипа на Ню Харайзънс България. Използвам повода да благодаря за добрата работа на целия екип, както и на нашите клиенти за гласуваното доверие.

new horizons team

Сред големите проекти през този период мога да спомена проект за Държавната агенция за национална сигурност (ДАНС) от 2014 г., по който обучихме 323-ма курсисти по информационна сигурност, Microsoft, Cisco, VMWare. Освен него реализирахме и множество други проекти – за ЧЕЗ България, HP Global Delivery Center Bulgaria, НОИ, МТИТС.

През 2015 г. приключихме успешно мащабен проект на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) за повишаване квалификацията на 355 служители от централната администрация. Проектът, финансиран по Оперативна програма „Административен капацитет“ 2007-2013, включваше разработката на учебно съдържание по поръчка и спецификация на възложителя. Той беше реализиран от „Консорциум ИТ обучения 2015“ ДЗЗД, включващ „Ню Харайзънс“ ЕООД и „Сиела Норма“ АД. Обученията бяха организирани в осем направления: „Бизнес анализ“, Киберсигурност“,„Системна администрация“,„Бази данни“, „Софтуерна архитектура“, „Управление и администриране на уеб портал“, „Java програмиране” и подготовка на обучители.

Кои са най-важните елементи за удовлетвореността на курсистите?

Освен качеството, фактори като гъвкавост и лекота на правене на бизнес с нашата организация са много важни за клиентите. Важно е също обученията да са обвързани с практиката, затова те включват много упражнения, инструкторите са с богат практически опит, а при необходимост създаваме учебни програми и материали за конкретните нужди на клиента.

Student satisfaction MTMПрисъединихте се към New Horizons Computer Learning Centers през 2008 г. Седем години по-късно сте най-добрият център в 60 държави. Кои фактори направиха възможен този успех?

През 2007 година решихме да станем част от процеса на глобализация и окрупняване, вместо да развиваме и поддържаме собствен бранд. Възможността да се срещаме и разговаряме със стотици колеги от цял свят е много ценна и допринесе за развитието на компанията ни.

България е малък пазар и за разлика от колегите ни в развитите пазар, не можем да се оставим „по течението“. Стремим сме да бъдем иновативни и отворени към нови възможности. Вероятно затова често сме във фокуса на New Horizons групата.

Сред външните фактори е разрастването на пазара на ИТ и бизнес обучения в България, за което допринесоха навлизането на световни ИТ компании в България, ръстът на българските компании, работещи за международните пазари, както и оперативни програми като ОПАК и ОПРЧР.

Какви предимства дава на вашите курсисти принадлежността към тази глобална мрежа?

Курсистите ни използват услугите на глобален център. Във всеки момент в глобалния ни график има над 7000 планирани курса, повечето от които са с гарантирано провеждане. Работим в конкуренция не само с българските учебни центрове, а с още 300 центъра по света, с които се сравняваме всеки месец. Тези вътрешни метрики и анализи помагат да “сверим часовника си“, да идентифицираме потенциални области за подобрение и да се стараем всеки следващ курс да бъде по-добър.

Сертификатите за завършено обучение, които издаваме, са разпознаваеми в над 60 държави. Над 30 млн. човека по света са се обучавали в New Horizons Computer Learning Centers! Случвало ми се е да срещам възпитаници на New Horizons на най-неочаквани места – например, преди няколко години, по време на интервюто ми за американска виза се оказа, че служителят на посолството, който обработваше документите ми, е бил на обучения в New Horizons в САЩ.

Глобален център на 2015

Лесно е да се говори за успехите. Какво бихте споделили за спадовете? Кои бяха най-трудните години за компанията?

Най-трудни за нас бяха 2008-2009 г. Много наши клиенти свиха дейността си, а ние току що бяхме удвоили капацитета си. Според мен много организации, включително и нашата, живееха в една еуфория – пазарът растеше всяка година с 10-20%, компаниите искаха да растат по-бързо от него и вземаха кредит или рисковани решения, за да го направят. Финансовата криза доведе до отрезвяване, но на компаниите беше нужно време, за да осъзнаят и приемат нова, реалистична стратегия за развитие. В тези трудни години имахме поредици от месеци, в които разходите надвишаваха приходите ни. Въпреки това успяхме да запазим хората от екипа, без да намаляваме възнагражденията им. След като новата реалност беше осъзната от организациите в България, нашият бизнес отново тръгна нагоре.

Всеки успех има цена. Каква беше Вашата лична?

Цената на успеха, както е казал Брайън Трейси, трябва да бъде платена изцяло авансово. Личната цена е много труд, стрес и дълъг работен ден – време, в което не съм бил толкова близо до семейството ми, колкото съм искал. Важно е да се поддържа баланс между работата и личния живот и от години съм си наложил в събота и неделя почти да не включвам компютъра.

За последните 7 години сме организирали над 5 600 дни учебни събития. Провели сме над 2 160 обучения и сме обучили над 15 600 курсисти по теми като: Microsoft Office, Microsoft технически курсове, IBM, Cisco, CompTIA, VMware, облачни технологии, информационна сигурност, ITIL, управление на проекти, бизнес анализ и др. От 2008 г. досега за нас са работили 168 лектори, от тях 124 български. Сериозен труд е да намериш и доведеш, понякога от другия край на света, най-добрите специалисти по теми, които са нужни на нашите клиенти.

Как протича един понеделник на управителя на Ню Харайзънс България?

С посрещане на новите ни курсисти. Болшинството курсове започват в понеделник и това е най-натовареният ден при нас.
Офисът ни е разположен на комуникативно място и е проектиран така, че всеки курсист да има лесен достъп до нас, за да разговаряме по темите, които го/я интересуват. За тези вече над 20 години в ИТ бранша познавам и съм разговарял лично с хиляди хора. Винаги, когато имам възможност, разговарям с курсистите ни, за да разбера с какво се занимават, с какво могат да се похвалят, как ние можем да им помогнем.

Заповядайте на кафе, за да разговаряме от какви нови технологии имате нужда и да ви помогнем да растете по-бързо, да управлявате риска и да намалите оперативните разходи с по-ефективна работа на обучените хора!

Интересувате се от темата? Пишете ни!

    Бързо запитване

    Вашите имена *

    Вашият Email *

    Вашето съобщение *

    captcha

    Добавете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *