Unified Communications: Microsoft визията за лекотата в комуникацията като критичен фактор за успех

През 2010 година Microsoft представи своето виждане за бъдещето на комуникацията и на използването на информационните технологии от потребителите на ежедневно ниво. Операционната система Windows 7 е с подобрена скорост, социалност и с чисто ново усещане за работата с компютър.

Microsoft Office като най-масово използваният продукт е с подобрена визия, която цели максимална интуитивност при употреба. Той е в ядрото на цялостната концепция, която включва продукти за лекота в комуникацията и съвместната работа – основните активи в ерата на Третата вълна („Третата вълна“, Алвин Тофлър), в която живеем и социалните мрежи, в които сме обвързани.

Продуктите на Microsoft са:

  • Microsoft Office 2010
  • Microsoft Project 2010
  • Microsoft SharePoint 2010
  • Microsoft Exchange Server 2010
  • Microsoft Visio 2010
  • Microsoft Communication Server 2007 R2 (всеки момент и 2010, кодово име OCS Wave 14)

Microsoft Office Communications Server е решението, което лансира и осъществява идеята за комуникацията като средство, което е достъпно.  Технологията осигурява инфраструктурата, която да е пресечна и обединяваща точка на всички корпоративни комуникации: незабавни съобщения, опцията „presence”, визитка на контакти, обмен на файлове, провеждане на видео и аудио разговори в група, ad hoc и структурирани конференции и PSTN свързаност.

Тези функции са достъпни за осъществяване на вътрешнофирмена комуникация в големи организации, за комуникация между различни организации, както и за изцяло отворена навън, публична комуникация.

Някои от приложенията на Communication Server на практика:

1. Chat

Тъй като Office Communicator е проектиран за корпоративни комуникации, незабавните съобщения предоставят само базови фунцкии за форматиране и емотикони.

Както в стандартния чат контактите могат да бъдат подреждани по групи спрямо ролите и функциите на хората от гледна точка на всеки потребител. Могат да бъдат използвани и групите в активната директория на организацията. Конферентният чат се организира и провежда динамично от чрез премахване на хора или добавяне от списъка с всички контакти чрез drag&drop.  Всеки контакт е съпътстван от подробна информация под формата на визитка за отдел, телефон, електронен адрес. Във всеки момент към чата с дадения контакт може да се активира аудио, видео, споделяне на десктоп или някоя програма, както и да се отвори нов e-mail без да е необходимо да превключваме към Outlook–а.

Историята на чата, както и на видео и гласовите разговори, и на стационарните обаждания като час и продължителност, се съхранява в отделна папка в Outlook и позволява търсене по ключови думи.

2. Presence

Опцията по проследяване на присъствието и наличността на служителите е разширена от стандартните цветови икони: Available, Busy и Away. При отбелязана среща в Outlook, статусът в чата се променя в посочените часове автоматично на Busy, като съдържа обяснение “In a meeting” и продължителността на съответната среща. При стартиране на видео/аудио обаждане, статусът се променя на “in a call”.

3. Audio/Video Call

Стартирането на стандартен телефонен разговор от чата става с едно натискане на бутон, както и добавянето на видео в обаждането. За тази функционалност на програмата Microsoft са разработили свой кодек за по-малко натоварване на мрежата, макар и за сметка на качеството на видео изображението.

4. Live Meeting

Communication Server на Microsoft предлага възможност за провеждане на виртуални срещи в реално време. За целта се осигурява виртуална стая с възможности за чат, видео, аудио, бяла дъска, както и различни роли за участниците в комуникацията с различни възможности за контрол. В процес на срещата възможностите за контрол могат да бъдат променяни. Има опции за споделяне на десктоп или само определена програма и за записване на проведените срещи. В срещите могат да се включват външни за организацията хора при инсталиран  Live Meeting чрез линк към дадена среща без да им е необходимо потребителско име и парола от организацията, създала виртуалната среща.

5. Стандартна телефония

Communication Server поддържа интерграция със стандартната „стационарна” (PSTN) телефония. Всеки потребител може да има реален телефонен номер, на който да приема обаждания и да прави изходящи такива  през Office Communicator. Тъй като решението е софтуеър-базирано, потребителския телефон е там, където е пуснат Office Communicator-а. Поддръжат се функции като пренасочване на обаждания, едновременно звънене на няколко номера, групи от хора на които да се прехвърля входящ разговор и други характерни при стандартните телефонни централи.

6. Интеграция с Outlook/SharePoint

Хронологията от всички действия в Communicator се записва в папка Communications History в Outlook. Това включва както текста от чата, така и информация за проведени разговори. Съдържанието е достъпно с пощата през web и също така се индексира от Exchange.

И в Outlook, и в SharePoint към всеки контакт има цветна икона, показваща статуса на контакта (Presence), от която може да се стартира чат, разговор, live meeting или да се напише e-mail.

Достъпни курсове в центъра на New Horizons Bulgaria:

50232 Office Communications Server 2007 R2 Ignite

5177 Implementing and Maintaining Instant Messaging Using Microsoft Office Communications Server 2007

5178 Implementing and Maintaining Audio/Visual Conferencing and Web Conferencing Using Microsoft Office Communications Server 2007

5179 Implementing And Maintaining Telephony Using Microsoft Office Communications Server 2007

За повече информация:

тел.: +359 2 421 0040/44

email: office@newhorizons.bg.

Снимка: von Tom’s photostream, Flickr

Интересувате се от темата? Пишете ни!

    Бързо запитване

    Вашите имена *

    Вашият Email *

    Вашето съобщение *

    captcha

    2 Коментари

    Добавете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *