Как да сме ефективни, когато работим от вкъщи?


Според проучване на flexjobs.com 65% от анкетираните считат, че работата от вкъщи повишава продуктивността им и едва 3%, че са по-малко продуктивни. Опитът на нашия екип показва, че смяната на обстановката в офиса с тишината и уюта на дома може да се отрази много благоприятно на професионалните резултати.

Ние знаем, че продуктивността е свързана с определени условия. Ако някои от нас работят в офиса със слушалки, за да не чуват разговорите на колегите, работата от дома крие не по-малко „подводни камъни“.  

Посъветвахме се с няколко специалисти, наши инструктори и freelancer-и, за да селектираме най-важните съвети за успешна работа в домашна обстановка.

1. Обособете място, предназначено за работа. Би било добре да нямате пряка гледка към легло или диван, които да създават асоциация  за почивка. Но пък можете да направите редица малки подобрения, които да внесат допълнителен уют – малко растение, книги, принт с цитат, който да Ви връща на работна вълна, ако се поразсеете.

2. Облечете се подходящо – удобно облекло, различно от пижама.

3. Приятна дневна рутина, с която да свързвате началото на работния си ден и Ви настройва на работна вълна. Обикновено такава е ролята на първото кафе или чай в офиса.

4. Разпределете часове за работа и за почивки.

Ако сме концентрирани по време на работните часове, почивките ще ни зареждат емоционално и физически.

Хората достигаме пика на работоспособността си в различни часове. Когато работите от вкъщи, вероятно бихте имали възможността да се съобразите с тях. Например, можете да започнете работа рано сутрин и да приключите по-рано следобеда.

Ще поговорим още малко за почивките, тъй като те често са подценявани. Ако обърнем внимание, ще разберем, че тялото ни ни изпраща сигнали да се презаредим. Вместо да се съобразим с това, най-често пием кафе или консумираме нещо сладко, което ни позволява да използваме резервите на организма си.

Когнитивният ни капацитет намалява през целия ден; трябва да имаме чести умствени почивки, за да се презаредим и да поддържаме производителността.

Според Робърт Позен, старши преподавател в MIT Sloan School of Management и автор на Extreme Productivity: Boost Your Results, Reduce Your Hours, въпросът е какъв е подходящият период за концентрирана работа и кога да плануваме почивките си. Позен предлага почивка на всеки 75 или 90 минути, тъй като това съвпада с периода ни на концентрация и не случайно това е продължителността на един учебен час. „Когато хората свършат задача и след това си вземат почивка за 15 минути, те помагат на мозъка им да консолидира информацията и да я запази по-добре“, казва той. Други експерименти показват, че е ефективно работните часове да са по 52 или по 25 минути. След направеното проучване, стигаме до извода, че няма универсална истина за точните минути продължителност на работа, но със сигурност си струва да знаем кое персонално нас ни прави по-продуктивни.

5. Създайте план – лист със задачи, към който да се придържате. Той ни помага да се върнем на работна вълна, ако в даден момент, все пак домашната обстановка окаже влияние и се разсеем за по-дълго.

6. Не допускайте социална изолация. Ако имате възможност, организирайте виртуални срещи с колегите си в началото и/или в края на работния ден. Това ще поддържа общата динамика и фокус на работа.

7. Тренировки – поддържайте доброто състояние на мозъка и тялото си с движение. Това не е просто банален съвет. Тренировките оказват пряко влияние върху хормоналната, кръвоносната система и пряко влияят върху тонуса, концентрацията ни и възможността да реагираме бързо и правилно при стресови ситуации.  

И не забравяйте – пийте вода. 😊

А какви са Вашите добри практики, когато работите от дома си?

Интересувате се от темата? Пишете ни!

Бързо запитване

Вашите имена *

Вашият Email *

Вашето съобщение *

captcha

One Comment

Добавете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *