Слайдове с текст в MS PowerPoint от MS Word

Kак да създадете слайдове с текст в Microsoft PowerPoint, използвайки готов документ в Microsoft Word, без копиране?

Понякога текстът заема голям процент от съдържанието в една презентация. Обикновено потребителят въвежда текст директно в слайд на PowerPoint, като използва контейнерите за съдържание, още известни като placeholder-и. Това обаче е доста трудоемка операция, особено при създаването на голяма презентация.

За улеснение и пестене на време, текстовото съдържание може да е въведено в Word, а след това да се използва като източник за директно създаване на слайдове в PowerPoint.

За да се  разпредели правилно текстът на отделни слайдове в презентацията, е необходимо неговото предварително структуриране в Word.

Използвайте следните стъпки:

  1. Всички параграфи, които желаете да бъдат заглавия на слайдове – трябва да бъдат форматирани със стил – Heading 1.
  2. Текстовото съдържание, което желаете да бъде съдържание на слайд – трябва да бъде форматирано със стил Heading 2, или Heading 3, Heading 4 и т.н

Стиловете в Word могат да бъдат избрани от лентата с инструменти, от раздела Home – > група Styles  по следния начин:

  • Маркирайте текста, който желаете да се превърне в заглавие на слайд и изберете стил Heading 1, както е показано на изображението по-долу:

  • Маркирайте текста , който желаетe да бъде съдържание на същия слайд, и изберете стил Heading 2, или Heading 3, Heading 4 и т.н, както е показано на изображенията по-долу:

Разликата между Heading 2, Heading 3, Heading 4 е че всеки следващ стил е с един отстъп по-навътре от предходния или още по- просто казано – подразделение на предходния абзац.

Важно:  Стилът на текст, който се въвежда в Microsoft Word винаги е Normal. Вие ръчно може го променяте, като избирате желания стил. Празните параграфи или текст в документа със стил Normal , могат да бъдат предпоставка за неправилно „наливане“ на текста във Вашата презенция. Могат да се превърнат в празен слайд , да са причина за празно съдържание под заглавието, или да бъдат позиционирани направилно.

За преглед на документа, използвайте от раздела View -> бутона Outline:

Там всички параграфи, които са със стил Normal са визуализирани като сиви точици.
Когато са празни, може съвсем спокойно да бъдат изтрити.
Ако обаче съдържат текст, трябва да бъдат структурирани с избор на определен от Вас стил.

След проверката, излезте от изгледа Outline чрез бутона Close Outline View и запазете документа преди затваряне.

Влезте във Вашата и презентация и вече може да “налеете” автоматично текста от структурирания предварително документ.

Стъпките за създаване автоматично на слайдове във Вашата, съдържащи текст от Word са следните:

  1. Избeрете слайда след който искате автоматично да се създадат слайдове с текста от Word.
  2. Изберете от раздела Home -> група Slides -> падащото меню на New Slide -> Slides from Outline.

Voila!

Повече за обученията ни по PowerPoint можете да научите тук.

Прочететe още: ПОЛЕЗНИ КЛАВИШНИ КОМБИНАЦИИ ЗА POWERPOINT 2013, СЛИВАНЕ НА ПРЕЗЕНТАЦИИ В ЕДНА ОБЩА ЧРЕЗ VBA МАКРОС

Интересувате се от темата? Пишете ни!

    Бързо запитване

    Вашите имена *

    Вашият Email *

    Вашето съобщение *

    captcha

    Добавете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *