ITIL® Foundation – защо курсът е полезен и за ИТ НЕспециалисти?
|ITIL® или IT Infrastructure Library® е универсална рамка за създаване и управление на ИТ услуги, превърнала се в задължителен стандарт в ИТ сектора в световен мащаб. Ще се опитам да предам една различна гледна точка – тази на sales експерт, какъвто е профилът ми, и с какво ITIL® Foundation обучението би било полезно и за хора, непряко свързани с ИТ услугите.
Най-общо казано, ITIL® обхваща практиките, структурните звена, процесите и отговорностите на различните екипи участващи в целия цикъл на създаване на ИТ услуги. ITIL® също дава насоки за пълноценната комуникация между клиент и доставчик, за да може дадената услуга във финалния си вид, да бъде точно това, което клиентът очаква. И не на последно място, ITIL® казва как горепосочените резултати да се постигнат с максимална оптимизация на разходите и ползваните ресурси за реализиране на даден проект.
“Bringing value to customers” е един от слоганите на ITIL® framework-a и всъщност това е едно от най-важните неща, с които е полезен ITIL® Foundation курсът. В крайна сметка, всички материални и нематериални ресурси на дадена организация са създадени, за да удовлетворяват клиентите, които купуват услугите или продуктите, реализирани от съответната компания.
ITIL® Foundation обучението ще ви даде основополагащи насоки как трябва да бъде структурирана дадена ИТ компания вътрешно и чрез какви определени процеси, звената вътре в организацията трябва да взаимодействат по между си, за да реализират даден продукт или услуга, като се доближават максимално до клиентските изисквания, без да се хабят излишни вътрешни ресурси. От друга страна, ITIL® Foundation ще ви разясни и как трябва да бъде структурирана комуникацията с клиента, за да е максимално ефективна и да няма некомуникирани детайли, свързани с търсената от клиента услуга.
Може би е нужно да наблегна на факта, че описаните по-горе знания биха били от ключово значение нe само за хора, свързани със самите ITIL® процеси, но и за специалисти в продажбите, хора на мениджърски позиции от всякакъв тип, представители на финансите и управлението на проекти, собственици на компании и др.
От моя гледна точка, на експерт в продажбите, смея да твърдя, че ITIL® Foundation обучението ми беше изключително полезно за разбирането на добрите практики във вътрешните и външни процеси в дадена ИТ организация. Като придобитите знания категорично биха ми били полезни в последствие, при определянето на профила на дадена компания, която искам да привлека като клиент, както и при разглеждането на различните позиции вътре в организацията и определянето на ролята им и тежестта при вземането на ключови за компанията решения.
В заключение се връщам отново на „доволния клиент“. ITIL® Foundation ще ви даде препоръки как вашата организация да комуникира по-ефективно с клиентите си и съответно как те да са по-доволни. На съответната цена, разбира се :)! А всички сме наясно с едно – няма по-ценно нещо за бизнеса от доволни, отворени към дългосрочни взаимоотношения клиенти!
ITIL® е регистрирана търговска марка на AXELOS Limited. Swirl logo™ е търговска марка на AXELOS Limited.
Акредитираните ITIL® курсове се доставят от Ню Харайзънс България, ITIL® & PRINCE2® тренинг организация, акредитирана от PEOPLECERT, и New Horizons CLC- 5Point Enterprises, ITIL® & PRINCE2® тренинг организация, акредитирана от PEOPLECERT, което означава, че доставяме най-новите официални курсове, за да получите най-добри резултати от инвестицията си в обучение.