Петте най-често използвани ITIL® термина

ITIL® (IT Infrastructure Library) е синоним на управление на услугите и в продължение на десетилетия трансформира IT отделите по целия свят. Това е най-широко възприетият подход за управление на ИТ услуги в света и е приложим за ИТ отдели от всякакъв размер. ITIL® Service Lifecycle подходът и добрите практики са се доказали като успешни с времето, но истинското им познаване и прилагане изисква сериозни умения.

ITIL® е изпълнен с термини и съкращения, които могат да объркат и да стреснат тези, които са нови за този процес. По-долу са петте най-често използвани ITIL® термина, както и линк към целия ITIL® речник:

  1. Service Management

Набор от специализирани организационни възможности за предоставяне на стойност за клиентите под формата на услуги.

  1. Change Management

Процес, отговорен за контролирането на жизнения цикъл на всички промени. Той дава възможност полезните и нужни промени да бъдат направени с минимално прекъсване на ИТ услугите.

  1. Asset Management

Управлението на активи е дейност или процес, отговорен за проследяване и отчитане на стойността и собствеността на активите през целия им жизнен цикъл.

  1. Configuration Management

Процес, гарантиращ правилното контролиране на необходимите активи за предоставяне на дадени услуги. Отговорен и е за това, че точна и надеждна информация за тези активи ще е на разположение, когато и където това е необходимо. Тази информация включва подробности за това как са конфигурирани самите активи и какви са взаимовръзките между тях.

  1. Incident Management

Процес, отговорен за управлението на жизнения цикъл на всички инциденти. Управлението на инцидентите осигурява възможно най-бързо възстановяване на нормалната работа при даден инцидент, като въздействието му върху бизнеса е сведен до минимум

Пълният речник можете да намерите тук.

На 22 октомври 2014 г. в New Horizons започва курс за ITIL® Foundation 2011 Edition. Курсът обхваща жизнения цикъл на процесите за управление на ИТ услуги и подготвя за успешно полагане на сертификационен изпит ITIL® 2011 Edition. Лектор на обучението ще бъде Краси Дончев, специалист с над двадесет годишна кариера в IT бранша.

За лектора:

krasimir-donchevКраси Дончев има над двадесет годишна кариера в IT бранша. Той е един от първите сертифицирани инструктори на Майкрософт за България и е обучил стотици специалисти по технологиите на Майкрософт. По-късно той се присъединява към екипа на Майкрософт България, а след това преминава в Хюлет-Пакард, където започва да се занимава активно с управление на IT услуги и ITIL®. Краси Дончев е един от първите сертифицирани ITIL® Managers в България от 2007 година. Има над десет проекта за внедряване на ITIL® v2 и ITIL® v3 процеси в България и в чужбина. Натрупал е опит и като регионален мениджър в Хюлет-Пакард.

Какво казват курсистите?

Ейвън Козметикс България ЕООД: „Обучението отговори напълно на предварителните ни очаквания, като инструкторът Красимир Дончев оказа значима подкрепа при усвояване на материала.“

За информация и записване:

Курсът е със стандартна продължителност 3 дни (24 учебни часа).
Дати на провеждане: 22-24 октомври, 2014г.
Цена за един участник: 550 Евро без ДДС

За повече информация и записване потърсете консултант на New Horizons на тел.: 02 4210040 или email: office@newhorizons.bg. Местата са ограничени.

* * *
ITIL® е регистрирана търговска марка на AXELOS Limited. Swirl logo™ е търговска марка на AXELOS Limited.
Акредитираните ITIL® курсове се доставят от Ню Харайзънс България, ITIL® & PRINCE2® тренинг организация, акредитирана от PEOPLECERT, и New Horizons CLC- 5Point Enterprises, ITIL® & PRINCE2® тренинг организация, акредитирана от PEOPLECERT, което означава, че доставяме най-новите официални курсове, за да получите най-добри резултати от инвестицията си в обучение.

Интересувате се от курса? Пишете ни!

    Бързо запитване

    Вашите имена *

    Вашият Email *

    Вашето съобщение *

    captcha

    Добавете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *