Петте най-често използвани ITIL® термина
|ITIL® (IT Infrastructure Library) е синоним на управление на услугите и в продължение на десетилетия трансформира IT отделите по целия свят. Това е най-широко възприетият подход за управление на ИТ услуги в света и е приложим за ИТ отдели от всякакъв размер. ITIL® Service Lifecycle подходът и добрите практики са се доказали като успешни с времето, но истинското им познаване и прилагане изисква сериозни умения.
ITIL® е изпълнен с термини и съкращения, които могат да объркат и да стреснат тези, които са нови за този процес. По-долу са петте най-често използвани ITIL® термина, както и линк към целия ITIL® речник:
- Service Management
Набор от специализирани организационни възможности за предоставяне на стойност за клиентите под формата на услуги.
- Change Management
Процес, отговорен за контролирането на жизнения цикъл на всички промени. Той дава възможност полезните и нужни промени да бъдат направени с минимално прекъсване на ИТ услугите.
- Asset Management
Управлението на активи е дейност или процес, отговорен за проследяване и отчитане на стойността и собствеността на активите през целия им жизнен цикъл.
- Configuration Management
Процес, гарантиращ правилното контролиране на необходимите активи за предоставяне на дадени услуги. Отговорен и е за това, че точна и надеждна информация за тези активи ще е на разположение, когато и където това е необходимо. Тази информация включва подробности за това как са конфигурирани самите активи и какви са взаимовръзките между тях.
- Incident Management
Процес, отговорен за управлението на жизнения цикъл на всички инциденти. Управлението на инцидентите осигурява възможно най-бързо възстановяване на нормалната работа при даден инцидент, като въздействието му върху бизнеса е сведен до минимум
Пълният речник можете да намерите тук.
На 22 октомври 2014 г. в New Horizons започва курс за ITIL® Foundation 2011 Edition. Курсът обхваща жизнения цикъл на процесите за управление на ИТ услуги и подготвя за успешно полагане на сертификационен изпит ITIL® 2011 Edition. Лектор на обучението ще бъде Краси Дончев, специалист с над двадесет годишна кариера в IT бранша.
За лектора:
Какво казват курсистите?
Ейвън Козметикс България ЕООД: „Обучението отговори напълно на предварителните ни очаквания, като инструкторът Красимир Дончев оказа значима подкрепа при усвояване на материала.“
За информация и записване:
Курсът е със стандартна продължителност 3 дни (24 учебни часа).
Дати на провеждане: 22-24 октомври, 2014г.
Цена за един участник: 550 Евро без ДДС
За повече информация и записване потърсете консултант на New Horizons на тел.: 02 4210040 или email: office@newhorizons.bg. Местата са ограничени.
* * *
ITIL® е регистрирана търговска марка на AXELOS Limited. Swirl logo™ е търговска марка на AXELOS Limited.
Акредитираните ITIL® курсове се доставят от Ню Харайзънс България, ITIL® & PRINCE2® тренинг организация, акредитирана от PEOPLECERT, и New Horizons CLC- 5Point Enterprises, ITIL® & PRINCE2® тренинг организация, акредитирана от PEOPLECERT, което означава, че доставяме най-новите официални курсове, за да получите най-добри резултати от инвестицията си в обучение.