Добри практики за оптимизиране дейността на вашия ИТ отдел

it-optimization-best-practicesЧесто придобиването на техническа експертиза е с приоритет при взимането на решение за започване на обучение. От друга страна, добрите практики в управлението на проекти и подобряването на процеси биват пренебрегвани. Днес ИТ отделите са изправени пред предизвикателството да създават и непрекъснато да подобряват процесите, които осигуряват високоефективни услуги с голяма бизнес стойност. Точно тук на помощ идват добрите практики като ITIL, International Institute of Business Analysis, PMP, Six Sigma.

Целите са лесни за поставяне, но сложни за изпълнение, и именно затова тези добри практики са толкова важни. Те спомагат за:

  • Намаляване на разходите, но подобряване на стойността на услугата;
  • Подобряване на клиентската удовлетвореност;
  • Предлагат балансирани и гъвкави услуги с цел повишаване на продуктивността;
  • Имат добре разработени услуги за настоящите нужди на компанията, но могат да бъдат адаптирани и за бъдещи промени.

Проучванията на Iron Mountain, показват, че голяма част от анкетираните 5500 компании не са доволни от начина, по който протичат процесите им, независимо от това, че имат установени програми за управление на информацията. 90% от запитаните смятат, че ефективността на процесите се отнася пряко към бизнес целите и цялостния успех на организацията. Едновременно с това 93% от анкетираните са недоволни от процесите, подкрепящи бизнеса им и активно се опитват да ги подобрят.

Основни компоненти на един ефективен ИТ отдел: ITIL, Бизнес анализи, Управление на проекти, Six Sigma.

Голяма част от компаниите разбират значението на всеки един от компонентите и неговата роля за подобряване на ИТ услугите. Всички подходи, видимо различни един от друг, разполагат със система от добри практики, които помагат за оптимизирането на бизнес процесите.

  • Information Technology Infrastructure Library® (ITIL®) – ITIL се фокусира върху една рамка и добри практики от управлението на ИТ услугите, с цел да предостави на организациите обширен набор от насоки за ИТ процесите им.
  • По-добър бизнес анализ – Бизнес анализите се фокусират върху идентифицирането и анализирането на бизнес системи и проблеми и дават на организациите обширен набор от насоки за информационните им технологии. Бизнес анализаторите идентифицират бизнес нуждите на клиентите и заинтересованите лица, като имат за цел да намерят решение на даден проблем. Те са отговорни за събирането и управлението на изисквания и се явяват като мост между клиента и екипа, който се занимава с конкретното решение.
  • Project Management Professionals (PMP®) – Управлението на проекти се фокусира върху изпълнението на дадени задачи, за да се постигнат заложени цели по даден проект. Ръководителите на екипа са отговорни за комуникацията, отчитането на моментното състояние на проекта, управлението на риска, решаването на казуси, които не могат да бъдат решени от екипа по проекта, и следят изпълнението на проекта да се вмести в предварително заложените времеви рамки и бюджет.
  • Six Sigma изчислява кои процеси са важни за бизнеса и непрекъснато ги измерва и подобрява. Six Sigma специалистите достигат подобрение на качеството и намаляване на оперативните разходи чрез подобряване на последователността на процесите. Моделът може да се приложи както в сферата на услугите, така и в производствения бизнес, като целта е намаляване на дефектите, свръхпроизводството, времето за чакане, обработката за поръчки и т.н.

New Horizons Bulgaria предоставя висококачествени обучения по изброените методологии. Лекторите на учебния център са специалисти с дългогодишен практически опит. Ако желаете да научите повече за предлаганите от нас курсове, можете да разгледате учебните им програми от тук и да ни пишете на office@newhorizons.bg или ни се обадете на тел: 02/42 100 40.

Интересувате се от темата? Пишете ни!

    Бързо запитване

    Вашите имена *

    Вашият Email *

    Вашето съобщение *

    captcha

    Добавете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *