Кариера в управлението на проекти – мисията възможна

mission-possibleCAPMArticleНа 4, 5 и 6 декември New Horizons ще проведе обучение за CAPM® – Certified Associate in Project Management. CAPM® сертификатът e насочен към специалисти, които са в началото на кариерата си като проектни мениджъри и имат малко или никакъв опит в управлението на проекти…научете повече

Най-общо казано управлението на проекти е свързано с определяне и постигане на разумни и постижими цели. Това е процес на планиране, организиране и контрол над това как и кога тези цели са изпълнени. За разлика от бизнес мениджърите, които се грижат за определена функционална бизнес област, проектните мениджъри ръководят и следят всички аспекти на ограничени във времето проекти. Например, ръководител на проекта, който е отговорен за развитието на нов продукт или услуга, може да управлява хора от отдели, които са коренно различни като маркетинг, IT, и човешките ресурси.

Всички ние управляваме проекти в нашето ежедневие, дори и несъзнателно. Фермерите планират какво, кога и как ще засеят, как ще се грижат за своите култури и как и кога те ще ги събират. Родителите планират какво ще приготвят на децата си за вечеря. Ако те имат отлични умения за управление на проекти, разбира се, могат да делегират към децата неща като подреждане и почистване на масата и т.н.

Както при всяка професия тук също има кариерен път, който може да се следи. В началото много малко хора започват като пълноправни проектни мениджъри. Най-често предлаганата позиция на тепърва навлизащи специалисти е на асистент в проджект мениджмънт екипа. След като се натрупа необходимия опит могат да Ви се дадат повече задачи, докато  не станете готови да ръководите други хора и управлението на цял проект.  Има голяма вероятност в началото да бъдете ангажирани основно с технически задачи – създаване, следене и обновяване на проектния график използвайки софтуерна програма, преглеждане на документи и писане на репорти. Добра възможност да подкрепите своето кариерно развитие е и придобиването на сертификат от PMI.

Кои са основните  позиции, през които можете да минете по време на Вашето кариерно развитие?

Project Coordinator

Координаторът е начална позиция, която е обвързана с наблюдение на работата извършена от проектните мениджъри. Обикновено е административна позиция включваща голямо количество работа с документи. Основното задължение на координатора е да генерира и разпространява репорти, които да информират проджект мениджмънт екипа и заинтересованите лица относно прогреса на проекта. Друга основна задача е да планира срещи и да помага на екипа по всички възможно начини.

Project Scheduler

При по-големи проекти този специалист работи със софтуер, в който въвежда и актуализира информация дадена му от проджект мениджмънт екипа. Това е техническа позиция, която е свързана основно с работа на компютър и малко участие в управлението на проекта.

Assistant Project Manager

Асистентът не е задължително да помага директно на ръководителя на проекта. По-скоро на него му се дава конкретна задача, за която да се грижи. Асистентите се срещат регулярно с проектните мениджъри, за да докладват за напредъка и проблемите при изпълнението на задачите си.

Project Manager

Проектният мениджър може да ръководи даден проект сам или да се грижи за управлението на екип, на който да разпредели различни задачи. Освен да се грижи за управлението е необходимо да подготвя и репорти към „собственика“ на проекта, независимо дали това е външен човек или компания, държавно ведомство или висшето ръководство на компанията, за която работи.

Senior Project Manager

В големите компании, които се грижат за едновременното управление на няколко проекта, често се отваря позиция на Старши проектен мениджър. Този специалист ръководи проектните мениджъри на компанията, координира разпределението на ресурсите, като одобрява разходи и взима решения за кои проекти да бъдат с приоритет. Тази позиция е позната още и като Program manager.

Допълнителна информация за курса:

Kурсът Certified Associate in Project Management – CAPM®, ще бъде полезен и на хора, които участват в изпълнението на проекти, без да са ангажирани в управлението им. Той ще бъде ценен също за тези от вас, които искат да бъдат сертифицирани за работа с проекти, но нямат изискваните от Project Management Institute (PMI®) часове практически опит за PMP® сертификация.
Подробна програма на курса: Certified Associate in Project Management (CAPM®)
Продължителност: 3 дни (24 учебни часа)
Дати на провеждане: 4,5 и 6 декември 2013г.
Цена: 450 Евро без ДДС
Място на провеждане: Учебен център New Horizons Bulgaria

За водещия

Mihail-MihaylovMихаил Михайлов е експерт и консултант с повече от 10 г. опит  в областта на  бизнес и ИТ управлението, управление на проекти, оптимизация и реинженеринг на бизнес процесите, бизнес стратегии, оценка и управление на бизнес и технологичен риск, внедряване и управление на информационни системи и технологии за управление на бизнеса.
Михаил е сертифициран мениджър на проекти (PMP- Project Management Professional) и сертифициран одитор в областта на бизнес информационните системи (CISA – Certified Information Sistems Auditor), работил e за редица български и международни компании както в България, така и извън страната, сред които са Делойт, SAP, Mercator, Юнимастърс Лоджистикс, Siemens, HP.

За повече информация и записване за предстоящия курс Certified Associate in Project Management (CAPM®) потърсете консултант на New Horizons на тел.: 02 4210040 или email: office@newhorizons.bg. Местата са ограничени.

Интересувате се от темата? Пишете ни!

    Бързо запитване

    Вашите имена *

    Вашият Email *

    Вашето съобщение *

    captcha

    Добавете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *