Любомир Стефанов: Когато внедряваш продукт, с който се наслаждаваш да работиш, няма тежка имплементация – Lync 2013

Lubomir Stefanov-picЛюбомир Стефанов e сертифицирaн като: MCT, MCITP: Lync Server Administrator 2010, MCITP: Enterprise Messaging Administrator 2010, MCITP: Virtualization Administrator on Windows Server® 2008 R2, MCITP: Enterprise Administrator Server 2008, MCTS: Microsoft Exchange Server 2007, MCSE: Security (WS 2003), MCSA: Messaging; MCTS: OCS 2007, MCTS: Windows Server 2008 Network Infrastructure, MCTS: Windows Server 2008 AD, MCTS: Windows Server 2008 Applications Infrastructure, MCTS: Microsoft ISA Server 2006. Любомир е гост лектор в New Horizons Bulgaria от 2009 г.

Любомир Стефанов има опит с всички сървърни и клиентски операционни системи на Microsoft от 1995 година насам, както и със: SQL Server (2000, 2005, 2008), фамилията от продукти System Center, технологии за защита (ISA Server и антивирусното решение на Microsoft, сега обединени във фамилията продукти Forefront), Office Communication Server/ Lync Server, Microsoft Exchange Server (5.5., 2000, 2003, 2007, 2010).

  1. Какви са новите функционалости в Lync 2013 спрямо Lync 2010?
    Новостите в продукта са наистина много. Ще спомена тези с най-голямо значение според мен.
    В сървърно отношение – това са консолидацията на сървърни роли и промените в High Availability подхода. Възможността за интеграция със Skype и Google Talk пък е изключително полезна за начина, по който компанията комуникира със своите партньори и клиенти. Също така промените в гласовите и телефонните функционалности на продукта го правят напълно равностойно решение за телефония в организацията сравнен с утвърдените имена на пазара (а даже в доста случаи и далеч по-добро решение).
    От гледна точка на крайния потребител интерфейсът е променен в тон с новия изглед на Office 2013. Намирам го за доста по-интуитивен и удобен от предните версии. Най-честите действия с продукта се извършват изключително бързо и лесно. За отбелязване са и различните изгледи, между които може да се превключва – от опита ми до момента мога да кажа, че те отговарят и на най-капризните потребители.
  2. Коя е любимата ти функционалност в Lync 2013 и защо?
    Както и в предишните версии на продукта, най-интересната функционалност според мен е интеграцията със стандартната телефония. Това дава възможност изцяло да се замени текущата телефонна централа със софтуерно-базирано решение (Lync Server) и да имам достъп до служебен телефон от всякъде и по всяко време. Също така много важна и с голяма полза за бизнеса е възможността за връзка между Lync и публични чат и аудио/видео платформи (като Skype и Google Talk), облачни услуги (Office 365), както и с други организации, използващи Lync Server.
  3. Най-тежката ти имплементация на Lync 2013 и защо?
    Трудно е да се каже – когато внедряваш продукт, с който се наслаждаваш да работиш, няма тежка имплементация. Със сигурност най-интересната беше в една българските финансови институции. Там внедрихме Lync Server с всички функционалности – чат, конференции, пълна интеграция с публичната и вътрешно-организационна телефония. Изградихме и 3 конферентни зали със съответното оборудване за аудио/видео конферентни връзки между отделните градове, където има офиси компанията.
  4. Какво няма в Lync 2013?
    Все още продукта не може да се използва за Call Center решения. Разбира се, това е възможно с допълнително разработен софтуер. Също така липсва и възможността за записване на аудио разговори – изискване за повечето държавни или правителствени институции и финансови организации.
  5. Как ще изглежда Lync през 2015?
    От Microsoft обикновено обновяват версиите на сървърни си продукти през около 3 години. Предполагам че през 2015 или ще се появи следващия Lync Server или поне негова бета версия. Интерфейсно очаквам да е доста подобен на сегашния – все пак обновлението в изгледа на Office 2013 беше съвсем скоро и не вярвам да има коренни промени. Функционално смятам, че ще наблегнат на аудио и видео разговорите, по-голяма интеграция със Skype и други подобни платформи, както и да добавят повече възможности към телефонната част, така че да бъде равностойно решение и в сегмента на Call Center решенията.
  6. За кого е подходящ курс 20337?
    За всички, които вече имат опит и познания за Lync Server и искат да ги задълбочат в областта на гласовите и телефонни възможности на продукта.
  7. Моля те, кажи няколко думи за себе си?
    В ИТ индустрията работя вече 15 години, като последните 10 съм фокусиран върху Microsoft технологиите. В момента съм ИТ Директор на българската софтуерна компания BSH. В технологичен аспект съм концентриран върху архитектура на решения за обединени комуникации, виртуализация, публични и частни облаци. С тези продукти имам множество успешно ръководени и реализирани проекти. Свободното си време обичам да прекарвам с моите близки и приятели, а хобито ми е електрическа китара.
Интересувате се от темата? Пишете ни!

Бързо запитване

Вашите имена *

Вашият Email *

Вашето съобщение *

captcha

Подобни публикации

Добавете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *