100 години история – награда за мисленето в перспектива

„Ако една организация иска да посрещне предизвикателствата на променящия се свят, тя трябва да е готова да промени всичко, освен вярванията си.”
Томас Уотсън – младши

Оценената за 197 млрд. долара IBM вчера влезе в списъка на компаниите столетници на САЩ и сподели уроците, научени за един век корпоративна история.

За да има трайно влияние в дългосрочен план, организацията трябва да бъде управлявана с дългосрочна перспектива. Урокът изглежда прост, но прилагането му в практиката е работа за цял един живот.

Томас Уотсън - старши

Една организация може да надживее създателя си, като не бърка харизмата с лидерството. Култът към личността на първооснователя трябва да бъде заменен от споделени убеждения и ценности – корпоративна култура, която институционализира същността на организацията и става нейн неизменен ръководител през десетилетията.

За да устоява на конкуренцията и все по-бързото обезценяване, организацията трябва да продължава да върви към бъдещето. Това изисква решения както по отношение на нови инвестици, така и по оношение на дейности, които трябва да бъдат прекратени, независимо от сантимента към носените в миналото печалби.

Какво означава националността на компанията в ерата на глобалния бизнес? Произходът е по-малко важен от стойността, която организацията създава там, където избере да развива дейността си. Създаването на истинска стойност не се изчерпва с инвестициите, новите работни места и пр., а изисква сътрудничество с бизнес лидери, правителства, университети и общности, превръщането в двигател на модернизацията и прогреса.

Не съществуват краткосрочни решения на дългосрочни проблеми. Усилието за поддържане на високи стандарти днес създава доверието, върху което ще се гради успехът утре. Мисленето в дългосрочна перспектива трябва да задава параметрите на управленските решения.

Щеше ли Томас Уотсън – старши да разпознае компанията, която броени дни преди стотния си рожден ден даде на света компютърЛичност на годината? Едва ли.
Би разпознал обаче мотото: „Мисли!”.

Празнувайте заедно с IBM:  http://www.ibm.com/ibm100/us/en/

Интересувате се от темата? Пишете ни!

    Бързо запитване

    Вашите имена *

    Вашият Email *

    Вашето съобщение *

    captcha

    Добавете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *