Променящото се лице на работната сила – Generation Y

Днес съставът на работната сила е променен значително. За пръв път четири генерации работят заедно – The Silent Generation, Baby Boomers, Generation X and Generation Y. Всяка една от тези групи работи със свои собствени ценности и поведение.
В допълнение, липсата на умения на пазара на труда изправя организациите и работодателите пред различни предизвикателства в идентифицирането и наемането на най-добрите таланти.

След като първата вълна от поколението Baby Boomers започне да се оттегля, ще се породи огромна липса на таланти, която Generations X и Generations Y трябва да запълнят. За да отговорят на продължаващото търсене на квалифицирани кадри, работодателите трябва да се обърнат към следващото поколение от млади служители.
Поколението Generations Y са днешните млади кадри, върху които в бъдеще организациите ще градят своя бизнес успех. Те са бъдещите Финансови мениджъри, Маркетинг специалисти и  Проджект мениджъри.

Въпреки всичко, това поколение се различава от останалата работна сила и ако работодателите желаят да притежават и развият тези млади таланти, ще е необходимо да разберат и напаснат към техните уникални характеристики и да създадат програми, съобразени с предпочитанията им.

Кои са Generation Y?
Представителите на това поколение са родени между 70-те и 90-те години и като цяло най-влиятелните години върху тяхното развитие са 90-те и годините от новото хилядолетие. Generation Y са били най-заетите деца от всички поколения досега, израствайки, като посрещат липсата на време, традиционно запазена за възрастните.
Още от малки техните родители и учители запълват графика им с многобройни дейности – футбол, карате, чужди езици, балет и т.н. Те са и първото поколение, което е израснало, обградено от дигитални медии. Те са социални, оптимистични, талантливи, добре образовани, екипни играчи, непредубедени, влиятелни и целеустремени. Винаги се чувстват търсени, необходими, незаменими. Generation Y е общност жадна за нови знания, с копнеж за информация и отворена за споделяне на нови идеи и мнения. Пристигат на ново работно място с много по-големи очаквания от всяко друго поколение преди тях и са толкова свързани помежду си, че ако някой работодател не изпълни техните очаквания, могат да кажат на хиляди само с едно кликване на мишката.

Несъмнено най-отличителната черта на новото поколение е, че е най-технически грамотното. Потопено в технологиите и дигиталния свят от ранна възраст, новото поколение е постоянно свързано в мрежата. Според последни проучвания 76% от тях могат да живеят без телевизия за сметка на компютъра. Мнозина също така предпочитат онлайн чатa вместо разговор по телефон.

Възприемане на работата
Новото поколение, за разлика от по-старото, работи, за да живее, а не обратното. Представителите му ценят семейството и личното време. Предпочитат смислена работа, която да им дава предизвикателства и възможност за доказване. Generation Y гледат на работата, особено на отношенията работодател-служител, като на сделка. Те търсят бързо отплащане на извършената дейност, незабавна обратна връзка и награди и похвали при добре свършена работа. Gen Y са изключително приспособими към промяна и обичат да бъдат предизвиквани. Търсят постоянно автентичността и смисъла на тяхната работа , стремят се да направят нещо полезно и ценно, с което да се отличат. Новото поколение желае да се чувства като част от общността на работното място, работата в екип и сътрудничеството са техни естествени черти. Ценят също така и възможността за контрол върху времето си и гъвкавата работна обстановка, която позволя да се балансира между работата и личния живот. И под гъвкавост на работната среда се разбира не само „кога”, а и „къде”.

Израснали в технологично стимулирана среда, не е учудващо, че Gen Y предпочитат да имат предизвикателна и разнообразна работа. Те са също така са и трудолюбива група, но единствено когато дейността им е смислена за тях. Освен това технологията позволява да се работи отвсякъде и по всяко време. Имейлите и дигиталните персонални асистенти (PDA) са два аспекта от технологията, които се грижат за тяхното удобство.

Работна атмосфера и взаимовръзки
Позитивното отношение, което новото поколение е получило в училище и вкъщи, създава нужда у тях да получават същото такова отношение и на работното място. По тази причина е много важно да успеят да създадат смислени връзки  в офиса, тъй като освен работа обичат да откриват и приятелства.
Възприемат силата на компютърните и безжични технологии, но не харесват традиционното работно време от 9 до 6, както и идеята да работят единствено и само в офиса, тъй като просто не вярват, че всяка една задача трябва да се върши там. Gen Y поколението цени много междуличностните взаимоотношения в работна среда и винаги предпочитат да работят с онези колеги, които правят „работата по-забавна”.

Създаване на чувство за принадлежност към Generations Y
Когато Generations Y поколението навлезе в работната си сила, техните мениджъри обожават енергията и уменията им. Въпреки това, в процеса на работа работодателите изпитват трудности при намирането на правилния път за да мотивират и въвлекат в работната среда талантливите млади кадри. Запазването им се е превърнало в голямо предизвикателство. Ето няколко съвета, които могат да ви помогнат да задържите новото поколение в организацията си.

1. Изградете цялостна програма за ориентация през първия работен ден
Този процес е важен, тъй като кара Gen Y служителите да се чувстват значими и да създадат впечатление от първия си работен ден. Много е важно да се намери правилният подход, тъй като новото поколение е склонно да загуби интерес и да насочи мислите и енергията си в друга посока, ако усети, че организацията не отговаря на репутацията си или не обръща достатъчно внимание на талантите си.

2. Предоставяйте им повече отговорности
Gen Y служителите се целят в увеличаване на отговорността им на работното място и очакват бързо израстване в организацията. Те не чакат дълго, за да се открие някаква възможност за израстване, и биха напуснали, ако не видят мениджърите да им предлагат предизвикателни задачи и дейности. Тъй като с нетърпение очакват възлагането на нови предизвикателства, с цел да утолят жаждата си за прогрес,  предоставянето на нови отговорности и създаването на подходящи програми за обучение и развитие биха свършили прекрасна работа.

3. Възлагайте им собствени проекти, за които да бъдат отговорни
Изградете им чувство за собственост върху работата им. Gen Y копнеят за високи цели с крайни срокове и по този начин владението на работата остава в техни ръце.

4. Осигуряване на гъвкавост на работното място
Парите са важни за представителите на новото поколение, но също толкова важен е и баланса между личният живот и работата. Работодателите трябва да насочат поглед към осигуряване на гъвкавост по отношение на работните часове и да се доверяват на служителите си, оставяйки ги да работят отдалечено от вкъщи.

5. Редовна комуникация
Работодателите трябва да говорят с Gen Y служителите си отворено и да дават откровена обратна връзка за тяхното представяне и кариерно развитие.

6. Цикличност при прегледа на представянето им и редовна обратна връзка
Gen Y служителите не обичат да чакат дълго за обратна връзка от техните мениджъри. Редовните сесии за преглед на общото представяне на работното място, подкрепено с менторство, ще задържи служителите мотивирани.

7. Изградете взаимоотношения сред хората
Gen Y служителите са склонни да бъдат по-лоялни към екипа, отколкото към организацията. Поради това е важно да се създават възможности за екипна работа, да се организират различни събития, с цел заздравяване на взаимовръзките между колегите.

8. Давайте мигновено признание
Поздравителна картичка, номинация за награда, билети за кино или няколко мили и насърчителни  думи ще накарат Gen Y служителите да се чувстват специални.

9. Предоставяне на възможности за собствено и професионално развитие.
Осигурете възможности за растеж и развитие в организацията, които да са съобразени индивидуалните нужди и компетенциите на Gen Y талантите във вашата организация. Ротацията на работното място и вътрешните програми за мобилност следва да бъдат подкрепени и насърчавани.

10. Създайте забавна работна обстановка
Gen Y талантите се наслаждават на забавлението по време на работа и обожават работата им да бъде вълнуваща. За да уловите ума и сърцата им, създайте спортни, културни и семейни събития или излети или пък им дайте възможност да проектират собственото си работно място.

Generations Y поколението може да е един от най-добрите активи на една организация, стига работодателите и ЧР отделите да са подготвени и да имат желание да инвестират в тях.  Привличането и задържането на това поколение от таланти е критично за развитието на бизнес успеха в бъдеще.

Организационната култура се развива с всяко поколение служители. Гъвкавостта ще бъде запазена марка за тези компании, които успешно привличат и запазват таланти от различни възрасти, с различни гледни точки и работни стилове. Предизвикателството, пред което са изправени работодатели и ЧР специалисти, е да намерят баланс между работна среда, която се възползва от силните страни на новото поколение, и подкрепя развитието на другите поколения служители.

Източник:
http://www.idgconnect.com

Интересувате се от темата? Пишете ни!

    Бързо запитване

    Вашите имена *

    Вашият Email *

    Вашето съобщение *

    captcha

    2 Коментари

    Добавете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *