Microsoft Partners in Learning – глобалната програма за иновативни учители

В края на м. октомври в Кейптаун, Южна Африка, Microsoft Partners in Learning (програмата на Microsoft „Партньори в познанието“ ) обявиха победителите от шестия Световен форум за иновативно обучение.

Наградите са кулминацията на серия от събития на глобално и регионално ниво, на които учители от цял свят представят идеите си за начините, по които технологиите могат да способстват за трансформиране на образованието и подобряване на учебния процес.
В инициативата тази година са се включили над 200 000 участници от целия свят. Те са представили проектите си първоначално на местно и регионално ниво, а победителите са преминали в следващия, международен кръг на състезанието.

На финала в Кейптаун са присъствали 500 преподаватели, представители на училищни ръководства и официални лица, от над 60 страни. Били са представени повече от 125 проекта, които са оценявани от международно жури, включващо 47 образователни експерти от над 35 страни. Наградени са общо 13 проекта в следните категории: „Нововъведение в общността”, „Нововъведение в сътрудничеството”, „Нововъведение в съдържанието”, както и „Изборът на преподавателите”.

Българското участие
Сред страните, участващи в Световния форум за иновативно обучение, е и България, която с подкрепата на Microsoft създава Мрежа на учителите-иноватори. Мрежата предоставя на българските учители и на всички, ангажирани в системата на народната просвета, интерактивна платформа за онлайн комуникация, представяне и споделяне на добри практики, интегриране на новите информационни и комуникационни технологии в класните стаи.

На Световния форум тази година България беше представена от началните учители Десислава Миленкова, 137 училище в София,  и Румяна Неминска, 97 училище в София. Техният проект „Интернет – нашите първи стъпки“ има за цел да развива в малките ученици умения за безопасно използване на интернет. Проектът донася на Десислава Миленкова международната награда Учител на месеца за Европа, присъждана от независима комисия в Брюксел за участие в състезания на eTwinning. Той участва също в Европейски форум на учители-иноватори, организиран от Microsoft, в Берлин тази година, където е отличен в категория „Сътрудничество“.

Наш представител в журито на Световния форум за иновативно обучение 2010 беше доц. Румяна Папанчева, автор на проекта „Пътешествие из България”, който през 2009 г. печели първо място в категория „Изборът на учителите” и второ място в категория „Иновации в съвместната работа” на Европейския форум на учителите-иноватори.

Ето някои от наградените проекти:

Категория „Иновации в общността”
Samuel Avornyo от Гана – Учениците проучват местните индустрии за обработка на храна и посочват начини, по които тези индустрии могат да увеличат печалбите си, напр.: разработване на маркетингови стратегии, създаване на точна документация чрез използване на информационни и комуникационни технологии и др.

Категория „Иновации в съвместната работа”
Martin Ryum и Mette Hauch от Дания – Групи ученици създават, обработват и анализират 5-минутен видео филм в рамките на една седмица. Оказва се, че част от тях са ИТ експерти, които могат да обучават съучениците и преподавателите си.

Jan Webb от Великобритания – Съвместно със свои връстници от Сингапур, учениците участват в проект за здравословен живот и правят виртуално пътуване в Бруней, за да научат повече за джунглата. Проектът разкрива възможностите за съвместна работа с ученици от друга държава, споделяне на резултатите от научни експерименти и разбиране на разнообразието в света.

Категория „Иновации в съдържанието”
Pat Yongpradit от САЩ – Проект, който стъпва на XNA Game Studio и окуражава момичетата да навлязат в една смятана за мъжка сфера – програмирането на игри.

Категория „Изборът на преподавателите”
Ricardo Espino González от Мексико – Най-добрите практики в областта на обучението са събрани в цифров формат и са направени достъпни, за да се запазят годините опит и знания на пенсионираните учители за бъдещия академичен свят.

Кой е източникът на вдъхновение за стотиците хиляди участници в състезанието?
Учениците, твърди един от победителите. Преподавателите вярват, че иновативните подходи ще помогнат на учениците им да станат успешни и позитивни граждани на света, отворени за разнообразието и различията.

Microsoft Partners in Learning
Световният форум за иновативно обучение е част от глобалната програма Microsoft Partners in Learning. Тя се стреми да насърчи активното използване и прилагане на новите технологии в образователния процес, като улеснява достъпа на училищата до технологии, насърчава иновативните подходи в педагогиката и професионалното развитие на учителите и отличава иновативните учители и училища по света. Програмата показва как технологията, внедрена в учебния план, начина на преподаване и класните стаи, може да стимулира трансформация в образователните процеси. От създаването й през 2003 година програмата е достигнала близо 200 милиона учители и ученици в 114 страни.

Зад подобни проекти стои убеждението, че учебната система трябва да се променя заедно със смяната на поколенията. Новите поколения няма да позволят да бъдат вкарани в старите калъпи. Те не са по-лоши, само защото са различни. Колкото по-бързо образователната система се адаптира и се промени начинът на мислене на учителите, толкова по-малки ще са загубите от непълноценния учебен процес.

Източници:
http://www.microsoft.com/presspass/press/2010/oct10/10-29MSIEFAwardWinnerPR.mspx
http://www.microsoft.com/education/pil/partnersInLearning.aspx
http://www.teacher.bg

Интересувате се от темата? Пишете ни!

    Бързо запитване

    Вашите имена *

    Вашият Email *

    Вашето съобщение *

    captcha

    One Comment

    Добавете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *