Microsoft Partner Network – най-важните 7 действия предстоят

Тази есен се очаква стартирането на новата версия на партньорската програма на Microsoft. Тя е резултат от отдавна искани промени от страна на клиентите и парньорите  на Microsoft.

Като автори на програмата, най-компетентни, разбира се, са самите хора от Майкрософт. Партньорите, които имат въпроси, могат да се обадят на локалния център за поддръжка: 0800 15555.

Ние от Ню Хърайзънс, като хора, които провеждат обучения и сертификационни изпити за повечето Майкрософт партньори в България, а самите също сме дългогодишен партньор на Майкрософт, ще споделим накратко за какво според нас става дума и какви предложения имаме.

Малко предистория
Сегашната версия на програмата е в действие доста отдавна – от април 2004 г. През годините се появиха много нови продукти и специализации, а партньорите достигнаха 640,000 в цял свят. Какво доведе до днешната редакция – проучване на Майкрософт сред клиенти и партньори.

1. Гласът на клиентите
Има толкова много златни партньори! Как да избера най-подходящия за моите потребности? Искаме удобство и сигурност при търсенето на квалифицирани партньори, с доказана експертиза.

2. Гласът на партньорите
Златното ниво е твърде лесно за достигане! Нуждаем се от повече признание и тежест за най-високото ниво!

Актуализацията
В резултат след  повече от 2 година подготовка се въвежда в действие сегашната актуализация на партньорската програма. Както може да се очаква, промяната, засягаща над 640,000 партньори на Майкрософт по света, ще бъде плавна, с преходен период от 1 година.
Изискванията за постигане на златно партньорство се увеличават значително. Ако не направят допълнителни инвестиции в обучение, повечето от сегашните Сертифицирани и Златни партньори ще могат да покрият само новите Silver изисквания. Отделно има и изисквания за реализиран бизнес.

Уникални MCP: Досега сертификатите на един професионалист можеха да се използват за целите на няколко специализации и златни партньорски нива. Често срещана практика досега бе да се съсредоточат исканите сертификати при няколко опитни специалисти, а останалите специалисти да не се развиват и сертифицират активно.

С новата програма за постигането на изискванията за една Златна компетенция ще са нужни следните специалисти, които не могат да бъдат използвани за целите на други компетенции:
•    4 (уникални) технически специалисти (или продукт с разширена сертификация)
•    1 специалист по лицензиране
•    2 специалисти по продажби и маркетинг
Или общо 7 специалисти, 4 от които са уникални и не могат да се използват за друга компетенция.

За да запазят сегашните си 2, 3, че и повече златни компетенции, партньорите на Майкрософт ще трябва да увеличат (значително) броя на сертифицираните си специалисти – т.е. за 3 златни специализации ще са нужни 4*3 = 12 сертифицирани технически специалисти, а ако фирмата има 8 специализации, тя ще трябва да поддържа екип от 8 * 4 = 32 сертифицирани технически специалисти.

Какви най-важни 7 действия предстоят пред един партньор на Майкрософт?

1. Да опредeлите своя фокус и силните страни на своя екип, клиенти и бизнес.
2. Да прегледате публикуваните от Майкрософт материали. Ако има въпроси да се свържете с локалния мениджър за развитие на партньорите.
3. Да прегледате Partner Transition Tool (като се регистрирате с партньорското си Live ID и изберете своите компетенции).
4. За всяка компетенция да избeрете план за действие: регистриране на ниво Gold, регистриране на ниво Silver или отказ от тази компетенция.
5. Да изберете план за обучение и сертификация за недостигащите ви специалисти/сертификати .
Позвънете в New Horizons на тел. (02) 421 00 44 и подгответе заедно с нашите консултанти гъвкав учебен график при преференциални условия.

6. Изпълнете графика и се пререгистрирайте като Microsoft Partner в съответната Gold компетенция
7. Успех!

Препратки:
Сайт на Майкрософт за партньори
11 важни неща за Microsoft Partner Network, Redmond Channel Partner magazine.
Подновете своето Златно ниво на компетенция – стъпка по стъпка. Eric Ligman, Worldwide Partner Group,  Global Partner Experience Lead.

Интересувате се от темата? Пишете ни!

    Бързо запитване

    Вашите имена *

    Вашият Email *

    Вашето съобщение *

    captcha

    Добавете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *