Какви са професионалните предимства да притежавате Project Management сертификат?

Преди време в няколко поста ви представихме Project Management Institute (PMI) и техните сертификационни степени, измежду които популярните CAPM и PMP. Сега ще ви запознаем с десетте причини според PMI, поради които организациите подкрепят придобиването на PMP сертификат на своите служители.

Какви са предимствата вашият екип да притежава PMP сертификация?

  1. Екипът ви ще разбере процесите и терминологията, свързани с управлението на проекти. За да се акредитира, един специалист трябва да издържи изпит и да премине през оценяване на сегашните му знания и дейности, свързани с управлението на проекти.
  2. Вашият екип ще бъде по-дисциплиниран. Сертифицираните специалисти не са тествани само върху знанията им по терминологията и процесите при управление на един проект, но също така е тествана и тяхната компетентност в изпълняване на длъжностните си задължения.
  3. Екипът ви ще знае с какво да се съобразява, когато започва един проект. Чрез разбирането на общите процеси и терминология, екипът по управление на проекти ще знае стъпките за започване, изпълнение и успешното приключване на един проект.
  4. Служителите ви ще ценят екипната работа. Сертифицираните проджект мениджъри би трябвало да имат добри комуникационни умения, опит в управлението на човешки ресурси и да се вслушват в добрите съвети и идеи, плод на общите усилия на екипа.
  5. Вашите клиенти ще повишат доверието си във вашата организация, защото проджект екипът ви използва утвърдени терминологии и практики. Това показва, че хората в екипа ви работят в синхрон един с друг и изграждат по-ефективен работен процес, който води до по-добри резултати. Клиентите мога да разчитат на това, че към проекта им ще се подходи професионално.
  6. За повишаване на доверието в организацията ви ще допринесе съшо и етичният код на вашия сертифициран екип. PMI сертифицираните специалисти трябва да се придържат към етичния кодекс и професионално поведение, което показва на клиентите, че екипът ще се отнесе с почтеност към проекта.
  7. Клиентите ще повишат доверието си във вашия екип, тъй като той е запознат с най-добрите съвременни световни практики. Притежателите на PMI акредитация трябва да участват в програма за поддържане на сертификацията, която изисква от тях да взимат ежегодно участие  в дейности, развиващи професионалния им опит.
  8. Наличие на повтарящи се процеси и доказани резултати. Това ще предпази проджект екипа да започва всеки път от нулата при стартирането на един проект, защото дисциплинираното управление на проекта изисква опит и активно споделяне на процеси.
  9. Ще задържате служители, като инвестирате в тяхното професионално развитие. Когато инвестирате в професионалното развитие на служителите, си показвате вашия ангажимент към тях и те от своя страна са по-ангажирани с организацията. Ще бъдете в състояние да задържате служители и да привличате нови таланти.
  10. Ще спомогнете за израстването на професията Проджект мениджър. Придобиването на PMI акредитация осигурява дългосрочна кариера на вашите служители в сферата управлението на проекти.

Каква е причината специалистите по управление на проекти да се сертифицират?
Това е въпрос, зададен в представително проучване, направено от PMI през месец февруари 2010г. Въпросът е отправен както към вече PMP сертифицирани специалисти, така и към кандидати, които биха се насочили към сертифициране. Резултатите са интересни и вероятно до известна степен предвидими.
42% от притежателите на PMP сертификат отбелязват , че основната причина за полагане на сертификационен изпит е била постигането на лична цел. На второ място, с почти двойно по-нисък процент, е търсенето на нова работа. Съвсем различно изглеждат нещата при несертифицираните специалисти, които посочват, че основната причина да се насочат към сертифициране би била възможността за намиране на нова работа. Ето всички отговори на въпроса и процентните им съотношения:

PMP сертифицирани специалисти
• Лична цел – 42%
• Търсене на нова работа – 24%
• Изискване от компанията – 18%
• Изграждане на лично портфолио – 13%
• Други – 3%

Несертифицирани PMP специалисти
• Търсене на нова работа – 41%
• Лична цел – 31%
• Изграждане на лично портфолио – 18%
• Изискване от компанията – 13%
• Други – 4%

Ню Хърайзънс предлага пълна гама от курсове за управление на проекти, които ще ви подготвят за успешното полагане на съответния сертификационен изпит. Ако имате нужда от допълнителна информация и консултация, ще се радваме да ви помогнем. Можете да се свържете с нас на тел.:  (02) 4210040/44 и имейл: office@newhorizons.bg.

Източници:

http://www.projecttemplates.co.uk/blog/project-management-2/what-are-the-professional-advantages-of-having-a-project-management-certification-advantages

http://pmtips.net/february-2010-pmp-survey-results/

Интересувате се от темата? Пишете ни!

    Бързо запитване

    Вашите имена *

    Вашият Email *

    Вашето съобщение *

    captcha

    Добавете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *