Бъдещето на образованието: как технологиите променят начина, по който хората учат

През 2008 г. Economist Intelligence Unit публикува изследване на тема: The future of higher education: How technology will shape learning. Резултатите от изследването се базират на мненията на 289 специалисти, 100 от корпоративния сектор и 189 от сектора на висшето образование. Половината от анкетираните са разположени в САЩ, а другата половина в Европа и Югоизточна Азия.

Технологиите в образованието са от така наречените „подривни иновации” (disruptive innovations) и все още остават скъпи за внедряване. Основните заключения на изследването:

  • Технологиите ще продължат да оказват силно влияние върху развитието на висшето образование
  • Онлайн обучението става неразделна част от учебната програма на университетите по света
  • Партньорството между корпоративния сектор и академичните среди ще се задълбочава
  • Анкетираните от сектора на висшето образование вярват, че технологиите оказват положително влияние върху университетските общности
  • Висшето образование успява да бъде в крак с глобализацията чрез дистанционни програми за обучение

Онлайн обучението и социалните медии променят комуникацията в академичните среди. Младото поколение е в свои води в онлайн света. Ако преди време моливът и бележникът са били част от инструментите на учащите, днес електронните устройства са незаменим помощник за мнозинството младежи. Над 60% от анкетираните смятат, че преподавателите ще преподават с помощта на съвкупност от различни медии. В училище в Ню Йорк учебните сесии се записват с три камери и стават налични онлайн за преглеждане след 24 часа. Според 32% от анкетираните онлайн обучението е пълноценен заместител на присъственото обучение. Според CIO на Корнел (Cornell University, NY) студентите би следвало да имат свобода да положат всички семестриални изпити дори в първия ден на следването си и според резултатите си да дефинират нуждите си от обучение. Работата на учителя ще се превърне в работа на ментор, според CIO на Сонома (Sonoma University).

Над две-трети от анкетираните от сектора на висшето образование споделят, че институциите им използват онлайн обучение; половината използват мобилен интернет, уикита, блогове, софтуер за сътрудничество (collaboration software), видео подкасти и социални медии.

Според Ейми Линч, която изучава готовността на поколението Y (родените между 1982 г. и 2001 г.) да навлезе в работна сила на САЩ, Y са отворени за сътрудничество, имат огромен капацитет за multi-tasking и работят лесно с технологиите, но имат по-ограничени способности да взимат решения в сравнение с предишни поколения.

Според две-трети от анкетираните академичните институции изостават в усвояването на нови технологии в сравнение с корпоративния и бизнес сектор. Днес корпорациите и бизнесът са първите, които имплементират и тестват новите технологии. Внедряването на новите технологии от академичния сектор поставя редица предизвикателства: висока цена на имплементация и съпротива от страна на статуквото.

Половината от анкетираните смятат, че най-голямото предизвикателство в резултат на достъпа до нови технологии е рискът от непълни знания. Достъпът до средства за търсене и информация позволява на студентите да завършват образованието си, без да получат основополагащи знания за определени теми. С навлизането на новите технологии в сферата на образованието въпросът „Какво означава да си образован в 21 век?” е все по-актуален.

Учебният модел на New Horizons CLC е изграден върху разбирането, че корпоративният сектор и бизнесът имат нужда от модерно обучение в крак с бързо променящия се пазар на информационните технологии. С програмите си Mentored Learning, Online LIVEOnline ANYTIME и Learning Port, учебните ни центрове са готови да представят модулни образователни решения в отговор на нуждата на специалистите и организациите от точни и актуални знания. Сертификационните изпити, върху които стъпват мнозинството от предлаганите програми за обучение, гарантират приложението на курсовете в практиката. Гъвкавият модел на управление на учебните центрове позволява обучението за дадена технология да бъде доставено в синхрон с имплементирането на съответната технология.

Източник: The Future of Higher Education: How technology will shape learning; A report from the Economist Intelligence Unit. Sponsored by the New Media Consortium

dimitar (at) newhorizons.bg
София, 03.08.2010 г.

Интересувате се от темата? Пишете ни!

    Бързо запитване

    Вашите имена *

    Вашият Email *

    Вашето съобщение *

    captcha

    Добавете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *