People Ready Business Intelligence – холистичен подход към информацията

Информираният избор, бизнес резултатите и продуктивността са цели, присъщи на всички организации. Business Intelligence (BI) решенията оптимизират пътя към тези цели. Потребителите търсят интуитивни BI решения, които да се нагаждат динамично към работните им процеси.

През последните 10 години благодарение на неограничения достъп до информация се увеличиха многократно възможностите за оптимизиране на бизнес резултатите. Мигновеният достъп до блогове, сайтове, статии и документи допринася за по-бързото и пълно осмисляне на ежедневните задачи.

BI е тема, която навлиза в технологичния свят заедно с първите data warehouses и structured query languages. От самото начало, макар и на вълни, BI се стреми да оптимизира употребата на информацията и базите от данни. Инструменти от типа Microsoft SQL Server са резултат от постепенното съзряване на BI. През годините компаниите, разработващи BI решения, търсят BI решение, което щe обедини информационните потоци в организацията. Потребителите на BI решения все още са малцина и информацията, която успяват да обхванат, не е цялостна. Едно от предизвикателствата за BI е, че търсената информация е свързана с ERP, CRM, data warehouses системи и др., които са трудно достъпни за мнозинството потребители. Използването на BI решения достига своя пик няколко седмици след имплементацията им в организациите. Причината е, че повечето BI решения не отразяват естествения път, по които индивидите използват информацията ежедневно.

През последното десетилетие Microsoft работи над идеята за People Ready BI, чиято цел е BI решенията да отразят и уловят ежедневното потребление на информацията. Обобщаването на всички информационни потоци от различните нива на организацията увеличава потенциала и ефективността на работа в организацията.

В идеята за People Ready BI са втъкани различните начини, по които BI се използва в организацията:

  • Планиране на дейностите и целите
  • Наблюдение на текущите задачи
  • Обобщаване на изпълнените дейности
  • Анализ на изпълнените дейности

В контекста на организацията, процесът на BI e разделен на три нива:

  • Индивидуален BI – Ежедневната работа с Microsoft Office Excel, Project, Outlook, Salesforce, LinkedIN и т.н
  • Екипен BI – Възможността за управление и споделяне на информацията от членовете на един екип чрез SharePoint, Outlook или CRM. Обикновено личните цели и усилия са част от общите цели на екипа
  • Организационен BI – Пазарен дял, печалба, оборот или BI that counts.

Пълният потенциал на BI решенията е достижим чрез интуитивно съчетание на трите BI нива. Съвкупността от BI инструменти следва да бъде гъвкава и с възможност за модулно надграждане и моделиране. BI решенията следва да извличат информация от всякакви източници и да сработват с разнообразни бизнес апликации, Microsoft Office, имейл и други.

Източник: Weismantel, Guy: People Ready BI – a Microsoft White Paper. Microsoft Corporation 2008.

dimitar (at) newhorizons.bg
София, 30.07.2010 г.

Интересувате се от темата? Пишете ни!

    Бързо запитване

    Вашите имена *

    Вашият Email *

    Вашето съобщение *

    captcha

    Добавете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *