Квалификационна схема за ITIL® v3: структура

Целта на Квалификационна схема за ITIL® v3 е да осигури практически приложима и навременна сертификация, която да поддържа формализираните образователни изисквания към организациите и частните лица, работещи с ITIL® практиките за управление на услуги.

За всяка от ITIL квалификациите са в сила следните принципи:

  • Сертификацията носи професионална и кариерна стойност за курсиста
  • Знанието може да бъде доставено по различни начини
  • Доставеното знание отговаря на заложените цели и на очакванията за придобиване на нови компетенции
  • Изпитните въпроси отговорят на таксономията на Блумс (Blooms taxonomy)
  • Квалификацията допринася за съзряването на ITSM гилдията

Квалификацията предоставя ясна стратегия за плавно повишаване на компетенциите чрез надграждане на сертификационните степени

Квалификационната схема е разработена въз основа на основните принципи (core guidance) на ITIL практиките за управление на услуги. В последствие учебните програми са разширени, за да обхванат по-широки аспекти на ITIL практиките за управление на услуги.

Схемата е изградена на модулен принцип, с цел гъвкавост при избора на теми за достигане на сертификация ITIL Expert.

Структурата на схемата е съставена въз основа на публикациите за ITIL практики за управление на услуги. Учебната програма включва следните теми и елементи от ITIL практиките:

  • Strategy Generation
  • Release and Deployment Management
  • Demand Management
  • Service Validation and Testing
  • Portfolio Management
  • Evaluation Management
  • Financial Management
  • Knowledge Management
  • Service Catalogue Management
  • Event Management
  • Service Level Management
  • Incident Management
  • Availability Management
  • Request Fulfilment
  • Capacity Management
  • Problem Management
  • Service Continuity
  • Management Access Management
  • Information Security Management
  • Operations Management
  • Supplier Management
  • Service Measurement
  • Transition Planning and Support
  • Service Reporting
  • Change Management
  • Service Improvement
  • Service Asset and Configuration Management
  • Technology Management
  • Risk Management
  • Application Management
  • Service Desk
  • Monitoring and Control
  • IT Operations Management Considerations
  • Technology
  • Organizational Considerations

Темите са групирани в различни комбинации, покриващи елементи от Lifecycle профила и Capability профила, и са организирани в три нива на сертификация: Foundation level; Intermediate level; Master level (in development).

Източник: ITIL Service Management Practices V3 Qualification Guidance –http://www.itsmfi.org/files/ITILSMPV3QS%20rev1.pdf

dimitar (at) newhorizons.bg
София, 14 юли 2010 г.

* * *
• Акредитираните ITIL® курсове се доставят чрез itSM Solutions LLC, акредитиран партньор за обучения на CSME.
• ITIL® е регистрирана търговска марка на Cabinet Office.

Интересувате се от темата? Пишете ни!

    Бързо запитване

    Вашите имена *

    Вашият Email *

    Вашето съобщение *

    captcha

    Подобни публикации

    Добавете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *