Обучение и сертификация за ITIL® v3 Foundation: как да получа сертификата с Ню Харайзънс България?

ITIL® FOUNDATION CERTIFICATE IN IT SERVICE MANAGEMENT

Цел на сертификата:

Целта на ITIL® Foundation certificate in IT Service Management е да сертифицира, че кандидатът е добил знания за терминологията на ITIL, структурата и основните концепции и е разбрал основните принципи на ITIL практиките за Service Management. Целта на ITIL e поддържането на консистентни практики за управление на ИТ услуги.

Целева група:

Целевата група на ITIL сертификацията включва индивиди, които търсят основни познания за рамката на ITIL, как ITIL може да бъде използван за подобряване на качеството на IT service management в организацията.

История на ИТ инфраструктурната библиотека:

В България ITIL придобива популярност през последните 10 години. Управлението на ИТ процесите чрез ITIL възниква в края на 80-те години, по времето на управлението на Маргарет Тачър в Обединеното Кралство. Г-жа Тачър се обръща към Central Computer and Telecommunications Agency (в последствие Office of Government and Commerce) със задание да бъдат внимателно проучени добрите практики за доставка на IT service management. Така възниква първоначалната рамка на ITIL – библиотека от документи за добри практики за ITSM.

ITIL през 2010 г.:

Днес ITIL има зад гърба си над 20 години практически опит, няколко преработени и олекотени версии и продължава да бъде актуален пътеводител за управлението на IT услугите. Стотици хиляди хора по света са сертифицирани за основното ниво на ITIL. ITIL предоставя рамка на ИТ процесите в банки, телекоми, оутсорсинг, производствени и високотехнологични компании.

Обучение за ITIL v3 Foundation:

Курсът е първият от портфолиото от сертификационии курсове за ITIL. Целта на курса е да удостовери, че курсистът е придобил основни знания за терминология на IT Infrastructure Library®, структурата и основните понятия и има основни познания за принципите на ITIL практиките за ITSM. Придобиването на сертификата е изискване за всички последващи курсове и сертификати, свързани с ITIL.

Какво съдържа обучението за ITIL v3 Foundation:

Въведение в ITIL. История. Основна терминология – functions, roles, processes, services, etc. Преглед на основните публикации: Service Strategy, Service Design, Service Transition, Service Operation, Continual Service Improvement. Продължителността на курса е около 24 учебни часа.

Какво обучение предлага Ню Харайзънс през 2010 г.:

  1. Обучение в отворена група за ITIL v3 Foundation със сертификат от APM Group ITIL Accredited Training в Ню Харайзънс: Обученията се провеждат всяко тримесечие. Цена за участие EUR 695 без ДДС. Инструктор: Маркус Инглез.
  2. Електронно обучение за ITIL v3 Foundation. Достъп до електронен курс в рамките на една календарна година. Инструктор: Питър Фон Шлаг. Цена на електронния курс е EUR 250 без ДДС

Как да се подготвя за изпит ITIL v3 Foundation:

  1. Изпитът съдържа 40 въпроса multiple choice
  2. Изпитът е с продължителност 60 минути
  3. Няма подвеждащи въпроси. Често въпросите са много точно формулирани
  4. Прочетете всеки въпрос неколкократно
  5. Внимавайте с въпроси, съдържащи формулировки от типа “ALWAYS” и/или “NEVER”
  6. Използвайте процес за елиминиране на грешни въпроси
  7. Внимавайте с въпроси, съдържащи подчертани или удебелени думи
  8. Отговаряйте въз основа на знанията, придобити по време на курса, не въз основа на знания от практиката
  9. Изберете най-добрия отговор, приложим за най-голям брой ситуации
  10. За резервация на изпит се обадете на тел. 4210055. Цена на изпит $174 без ДДС. Сертификатът се получава по пощата на посочен от кандидата адрес.

Допълнителни ресурси и използвани източници:

  1. Информация за изпита: http://www.exin-exams.com/exams/exam-program/itil-apmg/itv3f.aspx
  2. Въведение в ITIL във форум на ITSMF: http://www.itsmfi.org/content/publications
  3. Насоки за квалификация в ITIL във форум на ITSMF: http://www.itsmfi.org/files/ITILSMPV3QS%20rev1.pdf
  4. Taruu: http://taruu.com/default.aspx
  5. New Horizons E-learning The ITIL Foundation Certification v3.0

За повече информация относно възможностите за обучение и сертификация за ITIL, не се колебайте да ни потърсите.

София, 07.04.2010.
dimitar (at) newhorizons.bg

* * *
• Акредитираните ITIL® курсове се доставят чрез itSM Solutions LLC, акредитиран партньор за обучения на CSME.
• ITIL® е регистрирана търговска марка на Cabinet Office.
• IT Infrastructure Library® е регистрирана търговска марка на Cabinet Office.

Интересувате се от темата? Пишете ни!

Бързо запитване

Вашите имена *

Вашият Email *

Вашето съобщение *

captcha

Подобни публикации

Добавете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *