Как да извлечем текст от снимка?
В тази статия ще покажем лесен начин за извличане на текст от изображение или разпечатка на файл чрез Microsoft Office приложението OneNote.
Има ситуации, в които бихме желали да редактираме или форматираме определен текст, но се оказва, че в документа нямаме възможност за селектиране и копиране (това е често срещано при някои PDF – файловe) или че текстът е част от снимка.
С приложението OneNote можете да извлечете текста от документ или изображение, тъй като има вграден OCR (Optical Character Recognition) или т.нар „Оптично разчитане на символи“ . Чрез него от сканирани страници или снимка може да се извади текст, който да се редактира с текстообработваща програма.
Тези от Вас, които имат вече опит с извличане на текст на кирилица знаят, че след това се налага “докоригиране“ на текста, тъй като няма съвършена програма. Нещата са аналогични и с OneNote.
Приложението работи страхотно с извличане на текст с латински букви.
Отворете OneNote и вмъкнете изображението или разпечатката на документа, чрез следните варианти: от таб Insert – бутони Pictures; Sreen Clipping; File Attachment или чрез обикновения Copy и Paste начин.
С десен клик на мишката върху обекта избeрeте “Copy text from picture” , както е дадено в примера по-долу:
Поставете текста с Paste на желаното от Вас място.
Voila!
Ефективността на оптичното разпознаване на знаци зависи от качеството на изображението. След като поставите текста проверете дали е правилно разпознат и дали има грешки.
Не забравяйте, че копирането, използването и разпространението на текстове с авторски права е Ваша отговорност.
брат аз такъв бутон нямам
Здравейте!
Причината да нямате бутон може да се дължи на следните ситуации:
– В изображението Ви няма разпознаваеми букви;
– В опциите на OneNote Options > Advanced > има отметка на „Disable text recognition in pictures“ от поле „Text recognition in pictures“;
– Версията на OneNote. /Моля, споделете каква е версията на офис пакета, с който разполагате?/;
– Ако се сте отворили OneNote от облачно-базираната версия, понякога е необходимо да се направят няколко пъти опресняване на прозореца и проблема ще се коригира.
При нужда можете да изпратите скрийншот на Вашия казус на адрес office@newhorizons.bg , за да видим нагледно ситуацията и дадем по-контретен отговор и решение.
Благодарим Ви! 🙂