Полезни клавишни комбинации за Microsoft Excel
| След като представихме някои от най-полезните клавишни комбинации за Microsоft Word, нека видим как можем да спестим време при работа с Excel.
Тези „shortcuts“ позволяват лесно и бързо да изпълняваме команди, без да отклоняваме вниманието си от работния файл.
При честа с работа с Microsoft Excel, усилието да се запомнят определено се отплаща.
За целия документ:
Ctrl + O – Показване на списък с последно отваряни документи
Ctrl + N – Отваряне на нов документ
Ctrl + S – Запазване на документа (Save)
Ctrl + W – Затваряне на документа
Ctrl + P – Принтиране
F12 – Запазване на документа като (Save as)
F7 – Проверка на правописа
F1 – Отваряне на прозорец Excel Help
Ctrl + F9 – Минимизиране на настоящия Excel файл
Ctrl + F10 – Отваряне на настоящия Excel файл на цял екран
Придвижване на курсора:
Home – Премества курсора в началото на реда
Ctrl + Home – Премества курсора на клетка А1
Ctrl + End – Премества курсора на последната клетка със съдържание в таблицата
Ctrl + Tab – Преместване между два или повече отворени Excel файлове
Ctrl + Page up / Ctrl + Page down – Преместване между работни листове в отворения Excel файл
Маркиране на редове / колони / клетки:
Shift + Space – Маркиране на целия ред, на който е поставен курсорът
Ctrl + Space – Маркиране на цялата колона, на която е поставен курсорът
Ctrl + 9 – Скриване на маркираните редове
Ctrl + Shift + 9 – Показване на скритите редове в рамките на селекцията
Ctrl + 0 – Скриване на маркираните колони
Ctrl + Shift + o – Маркиране на всички клетки, съдържащи коментар
За добавяне / изтриване на елементи:
Ctrl + Shift + ; – Добавяне на точен час
Ctrl + ; – Добавяне на актуалната дата
Shift + F2 – Добавяне / редактиране на коментар
Ctrl + – (Ctrl и знак „минус“) – Изтриване на клетка / ред или колона
Ctrl + Shift + + (Ctrl, Shift и знак „плюс“) – Вмъкване на клетка / ред / колона
Ctrl + К – Вмъкване на хиперлинк
Alt + F1 – Създаване на таблица с предварително маркираните данни в същия работен лист
F11 – Създаване на таблица с предварително маркираните данни в отделен Chart sheet
Отваряне на прозорци:
F5 – Отваряне на прозорец „Go to“, в което можете да посочите на коя клетка искате да отидете (чрез въвеждане на номера на клетката или чрез избор на критерий)
Shift + F3 – Отваряне на прозорец за избор на формула (Insert Function)
Ctrl + F или Shift + F5 – Отваряне на прозорец за търсене (Find and Replace)
Alt + F8 – Отваряне на Macro dialog box
Alt + F11 – Отваряне на Visual Basic редактор за създаване на макроси
Форматиране на клетки:
Ctrl + I – Italic
Ctrl + B – Удебеляване (Bold)
Ctrl + U – Подчертаване на текст
Ctrl + 5 – Задраскване на съдържание на клетка
Ctrl + 1 – Отваряне на прозорец за форматиране на клетка (Format cells)
Ctrl + Shift + $ – Форматиране на числова стойност във валута (долари)
Ctrl + Shift + # – Форматиране на числова стойност в дата
Ctrl + Shift + @ – Форматиране на числова стойност в час
Ctrl + Shift + % – Форматиране на числова стойност в проценти
Успех! 🙂
Ето и едни от най-често използваните от мен:
F2 – отваря за редакция клетка (както и име на документ или папка в Windows Explorer)
Ctrl+Enter – завършва промените в дадена клетка и ги приема
Esc – отказва промените в дадена клетка
Ctrl+` – Show Formulas, показва всички формули на шийта, както и всички клетки в General Formatting. Повторно натискане, връща нормалния изглед.
Благодаря за допълненията!
Супер полезно. Наистина, доста от командите не ги знаех, но сега ще се възползвам от тази информация и ще си улесня живота 🙂
Много полезна ни беше информацията !
Здравейте,
Има ли фукция или клавишно комбинация в Ексел, която може да ми направи Текста в клетката от три реда на един. С Replace на интервалите не става.
Здравейте,
Благодарим за въпроса!
Това е доста често срещан казус в практиката, при повечето Excel-потребители. Клавишна комбинация няма, но решение има! 🙂
И то е:
1. Маркирате всички желание клетки, чийто съдържание желаета да копирате;
2. Копирайте данните чрез десен клик на мишката и избор на Copy или с клавишна комбинация „Ctr + C“ . Така копираната информация се запаметява в Clipboard-a на компютъра;
3. Изберете желаната клетка, в която искате да поставите вече копираните данни;
4. От таб Home > група ClipBoards > изберете иконката за разширени опции в долния десен край (малка стрелка в ъгъла);
5. Отваря се панел Clipboard със запазени от Вас данни;
6. Изберете с клик на мишката последно копираните данни или от падащото меню в дясно – опция Paste.
7. Готово! Копираните данни от няколко клетки се поставиха само в една.
Следете блога ни за още полезни статии и новини.