Желанието да успееш – най-силният мотиватор
|Думата „желание“ идва от латинското „desidero“ – „да копнееш за“… Днес всеки от нас желае много и различни неща и това е породено от богатия избор, който имаме. Едно обаче е общо – всички искаме да успеем в живота си. И макар успехът да има различни измерения, повечето от нас свързват успеха с по-добър живот. А всички знаем какво е нужно за един по-добър живот.
Искам накратко да ви разкажа за един човек, за когото желанието е било движеща сила. Той се казва Joe Girard и е вписан в рекордите на Гинес, като „Най-великият търговец на света“. Историята на Joe не е като на повечето успели хора, за които четем в дебелите книги. Преди да открие своето поприще, Joe Girard е уволнен от над 40 места и дори не успява да се реализира в „сферата“ на кражбите. Тъкмо когато открива, че е добър в сферата на недвижимите имоти, и по-конкретно, да сключва договори за строителство, Joe става жертва на своята наивност. Един от брокерите, с които работел, му дал думата си, че в зоната, в която Joe иска да строи, има канализационна система. Е, нямало такава, което довело до фалита на Joe Girard.
На Коледа Joe Girard се озовал без работа, без спестявания и с доста солиден дълг. Месец след това, дошъл и повратният момент в живота му. От жена си той разбрал, че децата му я умоляват за храна. И така, след дълги преговори с мениджъра на една автокъща, Joe Girard станал продавач на коли. В деня, в който първият клиент се появил, Joe не видял човек, а чанта, пълна с храна, и си казал: „Този човек няма да си тръгне оттук, без да е купил кола от мен.“ Следва 15-годишна кариера, през която Joe Girard продава над 13 000 нови автомобила. Той прави това, следвайки собствения си чек лист.
Ето го и него:
- Подържай редовен контакт с клиентите си.
- Изпращай им благодарствени картички.
- Изпращай им картички за всички празници.
- Изпращай им информация само за това, което е важно за тях.
- Изпращай им безплатни екстри.
Следвайки този чек лист и огромното си желание за успех, Joe Girard успява да влезе в съзнанието на клиентите си като търговецът, който го е грижа за тях.
П.П. Следващия път, когато Ви попитат: „Има ли някой желаещ?“, спомнете си за историята на Joe Girard и кажете: „ДА!“.
П.П.П. Ако искате да се усъвършенствате в изкуството на продажбите, потърсете ни за повече информация за предстоящия еднодневен практически семинар „Удоволствието от професионалните продажби„.