Искате да задържите ИТ кадрите си? Инвестирайте в тях.
|Ако искате да привлечете топ ИТ специалисти към вашата компания и да ги задържите в нея, трябва да им предложите смислени възможности за професионално развитие. Днес най-добрите ИТ кадри не само имат желание, а очакват техните работодатели да инвестират в професионалното им израстване.
Голяма част от бизнеса орязва бюджетите за обучения и кариерно развитие на служителите си в настоящия момент на рецесия и забавя подновяването на подобни програми. Това може да се превърне в проблем, тъй като търсенето на квалифицирани ИТ кадри се засилва. В направеното наскоро проучване на Robert Half Technology, 87% от анкетираните мениджъри казват, че са оптимистично настроени относно перспективите за растеж на техните компании. Въпреки това 65% заявяват, че намирането на ИТ таланти, които да помогнат за този растеж, е предизвикателство.
Организациите от списъка на Computerworld‘s 2012 Best Places to Work in IT, успяват да задържат (по време на криза) своите най-ценни ИТ кадри, като им осигуряват технически тренинги, подкрепят усилията им за продължаващо обучение, възлагат им предизвикателни задачи. Ако вашата компания иска да подкрепи професионалното развитие на служителите си, погледнете Best Places за идеи и вдъхновение – също така вземете предвид и следните стратегии за успех:
Питайте ИТ кадрите си какво искат.
Професионалното развитие не е еднакъв за всички процес, така че е от съществено значение да разберете от какво има нужда всеки един служител, за да развие добра кариера във вашата организация. Най-вероятно ще трябва да организирате чести дискусии – особено с най-ценните членове на екипа ви, тъй като техните интереси и цели се променят с течение на времето.
Създаването на индивидуален подход към професионалното развитие е лесно и не толкова скъпо, колкото изглежда. Предизвикателните и разнообразни задачи, възможността за работа по големи проекти и менторството на други колеги са само част от методите, които могат да помогнат за развитието на нови умения. И ако ИТ служителите се интересуват от обучение, което не е достъпно вътрешно, но може да донесе ползи за организацията, предложете им да ги подпомогнете, при условие, че след това споделят наученото с техните колеги.
Давайте права и насърчавайте екипната работа.
Повечето ИТ служители искат да се чувстват упълномощени да решават проблеми и сами да взимат решения по време на работния процес. В същото време много от тях имат желание да работят в смесена среда, където могат открито да споделят идеи и мнения.
За да посрещнете тези очакваниясе опитайте да откриете баланса между самостоятелни и екипни проекти. Също така търсете възможности да поощрявате споделянето на знания и добри практики, например: когато хора от екипа успеят да отстранят сложен проблем, помолете ги да споделят опита, така че в бъдеще той да бъде полезен и на техните колеги.
Помагайте на ИТ кадрите да развиват и други умения.
Много водещи компания инвестират специално в развитието на „меките умения“ на ИТ кадрите. Ако доскоро информационните технологии бяха процес, стоящ „зад завесите“ на една организация, в момента те са много по-видими и жизненоважни за ежедневната ни работа. С подобряването на междуличностните си умения, ИТ специалистите ще могат не само да работят по-добре с хора вътре и извън тяхната организация, но и в бъдеще ще бъдат в по-добра позиция за заемането на лидерска позиция.
Прилагането на тези практики е сравнително нова концепция за много малки и средно големи организации, имащи вътрешен ИТ отдел. Това е една от причините кариерното развитие на ИТ служителите да се пренебрегва понякога, за сметка на развитието на други служители. Но както всички професионалисти, ИТ кадрите искат да развиват своите познания и умения и желаят да имат по-голям контрол върху своята кариера.