Ефективно решение за масови мейли
Организация сме, работим в сферата на услугите. Някак е разбираемо, че често изпращаме масови мейли. Е, хората недолюбват спама, но ние се стараем с всички сили да пращаме само полезна информация, която да е навременна и да достига тъкмо онези, които са ни споделили, че искат да получават хабер от нас. Иначе казано, не сме спамъри, а почтени бизнесмени.
Изпращането на масови мейли не е проста работа. Стандартните приложения от типа на Outlook не са особено добре пригодени за подобни цели. Те изпращат всичко накуп, а разни „сървис провайдъри“ установяват, че от даден адрес излита твърде много поща наведнъж и тутакси те включват в едни черни списъци с етикетче „спамър“. Лесно се влиза в тези списъци, трудно и бавно се излиза. И, за да заобиколим това коварно препятствие, ние сме ангажирали един друг софтуерен инструмент, наречен EasyMail. Той праща масови мейли много по-хитроумно – разбива адресатите на порции от по 10 човека и им изпраща мейла през 10 секунди. За един списък от 5 000 човека си отделяш някой и друг час, но ефектът е чуден – никой не те „blacklist“-ва за спам.
Горното решение е доста добро, но и то има съществени недостатъци. Един от тях е, че не можеш да проследяваш кой, какво и кога отваря от изпратените мейли. Затова, в битността си на съвременна и високотехнологична структура, ние преминахме на следващото ниво – уеб базираното решение iContact. То има един недостатък, който следва да се отбележи още в началото – струва пари. Всеки месец при това. Но, няма безплатен обяд и ние го знаем. Тази система за масови мейли е най-усъвършенстваната, с която сме работили досега. Изпраща html и обикновени масови мейли с голям успех. Освен това прави spam check преди старта на кампанията, за да ви каже, дали подготвеното за изпращане съобщение има вероятност да се охарактеризира като спам от мейл клиентите и сървърите на рецепиента. Най-хубавото в iContact обаче е, възможността за проследяване на резултатите. Колко мейла не са получени, колко са пристигнали до адресата, колко са отворени, колко човека са препратили писмото и какво ли още не. Тази функция е действително много полезна, тъй като дава възможност за оценка на ефективността. В България, по традиция, никоя кампания не стига толкова далече, че ефикасно да измери резултатите (независимо за каква кампания става дума). С iContact обаче нещата си идват на мястото – действие и резултат стават обвързани и прозрачни. Което е добре за всеки бизнес, нали?